י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הרב יהודה דרעי מגיב לניצחון המוחץ: "בג"צ שם גבול לחופש הביטוי"

בעקבות החלטת בית המשפט לדחות את עתירת הארגונים נגד המשטרה, הודיעו מארגני המצעד כי הם מבטלים את קיומו - ויערכו במקום הפגנה מול העירייה • רב העיר, מראשי המאבק, הגיב בשמחה: "ניצחון לצביונה הרוחני של העיר באר שבע"

הרב יהודה דרעי רב העיר באר שבע אמש לאחר הניצחון בבית המשפט. צילום: יעקב כהן
הרב יהודה דרעי רב העיר באר שבע אמש לאחר הניצחון בבית המשפט. צילום: יעקב כהן

סערת המצעד בבאר שבע - לאחר שהמארגנים סירבו לקבל את הפשרה שהוצעה על ידי בית המשפט העליון, פסק בית המשפט לטובת המשטרה. מיד אחרי החלטת בג"צ הודיעו מארגני המצעד כי הם מבטלים את המצעד בעקבות פסק בית המשפט העליון.


צילום: יעקב כהן

אמש (ד') התייחס רב העיר הרב יהודה דרעי, שתקף את מתכנני המצעד, לפסק בית המשפט העליון - "אין במאבק הזה מנצחים ואין בו מפסידים. יש בו ניצחון לצביונה הרוחני של עיר האבות באר שבע.

"היום נפל דבר בישראל. בג"ץ החליט שלחופש הביטוי יש גבולות. זו מדינה דמוקרטית וכל אחד יכול לעשות כרצונו אבל בתנאי שלא פוגע ברגשות הציבור והחלטה זו משפיעה על כלל הסוגיות שעומדות על הפרק.

"אני לא יכול לתאר לעצמי מה היה יכול להתחולל אם וכאשר דבר זה היה יוצא לפועל. הם היו אמורים לעבור לאורך המסלול שעובר דרך בתי כנסת בשעת מנחה וערבית. זו התגרות. אני לא שמח לאידו של אף אחד אבל יש כאן בעיר ציבור גדול בבאר שבע שגם לו יש זכויות, ואף אחד לא יפר את השקט של העיר. התברכנו בעיר נפלאה .18 שנה אני כאן ואני לא זוכר שהיו מלחמות דת.
הכל נסגר בהידברות. בהרמוניה ובכבוד הדדי. ללא שום הפגנה".

"העיר היחידה שחיים בה דתיים וחילונים וחרדים וכולם מאוחדים. אף אחד לא ישבור את האחדות הזאת", הוסיף הגר"י דרעי. את הדברים אמר הרב דרעי אתמול בכנס גבאים בבאר שבע.

כזכור, הסערה פרצה עם החלטת המשטרה לשנות את תוואי המצעד המקורי, שהיה אמור לעבור ברחובות ראשיים בעיר, עקב איומים שהתקבלו על הצועדים. בעקבות ההחלטה עתרו 'האגודה לזכויות האזרח' ועמותות נוספות בעיר כנגד ההחלטה. בית המשפט העליון הציע פשרה, אותה דחו העותרים - ובית המשפט פסק נגדם. בעקבות הביטול צפויה הערב בשעה 18:00 להתקיים הפגנת ענק בבאר שבע נגד העירייה ובית המשפט העליון.

הקהל בכנס, צילום: יעקב כהן






הרב יהודה דרעי מצעד באר שבע בגצ באר שבע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד