כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

שלושה בחורי ישיבה נעצרו בחשד לביצוע פעולות נקמה על הטבח בשרונה

הותר לפרסום - זהו הפיענוח השלישי של התארגנות לפעולות 'תג מחיר' מאז הרצח בדומא: שלושה צעירים תושבי יהודה ושומרון, כרמיאל ובלפוריה נעצרו בחשד לפעילות אלימה נגד פלסטינים, וביצוע תג מחיר • החשד: תכננו לבצע פיגוע - צפו בתיעוד

שלושה בחורי ישיבה נעצרו בחשד לביצוע פעולות נקמה על הטבח בשרונה

הותר לפרסום - שלושה תלמידי ישיבה בצפון בני 15-16, הודו ושחזרו הצתת מכוניות בכפר יפיע לפני כחודש, וכן ריסוס כתובות נקמה כתגובה לפיגוע שבוצע במתחם שרונה בת"א.


צילום: חדשות 10

שירות הביטחון הכללי, בשיתוף עם היחידה לפשיעה לאומנית במשטרת מחוז ש"י, חשף קבוצת צעירים יהודים שביצעה פיגוע הצתת רכב בתאריך 10.6.16, בפאתי הכפר יפיע הסמוך לנצרת, וכן ריססה כתובות נקמה כתגובה לפיגוע שבוצע במתחם שרונה בתל אביב.

חברי החולייה, בן 16 מכרמיאל, בן 16 מאלון מורה ובן 15 תושב בלפוריה בעמק יזרעאל. מחקירת החשודים עולה כי הם תכננו לאורך זמן לבצע תגובה לפיגועים שבוצעו לאחרונה על ידי פלסטינים, אך בעקבות הפיגוע הקשה במתחם שרונה החליטו לממשו. בחקירתם שחזרו החשודים את פיגוע ההצתה המיוחס להם.

כמו כן, בעקבות פעולות שביצע שירות הביטחון הכללי נאסף מידע אודות קשרים בין חברי החולייה לבין פעילים גבעונים, תושבי גבעות בנימין והשומרון, ובעיקר אלה השוהים במאחז 'גאולת ציון' שבקרבת הישוב עדי-עד.

השלושה נעצרו ביום ראשון ושני והיו נתונים באיסור מפגש עם עו"ד עד אתמול. אמש נכנס לבקר את העצורים עו"ד ליאור בר זוהר המייצג אותם מטעם ארגון חוננו, והשלושה סיפרו לו על חקירה אינטנסיבית ופגיעה בזכויותיהם.

עו"ד ליאור בר זוהר המייצג את הקטינים בני ה-15 מטעם ארגון חוננו מסר בתגובה: "החקירה הדורסנית והאינטנסיבית בשילוב מניעת מפגש עם עו"ד, והעובדה שמדובר בקטינים נורמטיביים שמעולם לא היו עצורים, מטילה צל כבד על ההודאה אותה מייחסת המשטרה לחשודים. אנו מצפים מבית המשפט לבחון את קבילות ההודאה ומשקלה, וכן האם היא מבוססת על ראיות של ממש או רק על מניפולציות ואיומים מצד חוקרי השב"כ והמשטרה".

פענוח הפיגוע ומעצר החשודים הוא נדבך נוסף ברצף פעולות שנועדו לסכל פעילות טרור יהודי שביצעו פעולות בשנתיים האחרונות. שירות הביטחון הכללי מדגיש כי מכלול צעדי האכיפה שבוצעו בחודשים האחרונים הביאו לירידה משמעותית בהיקף ובחומרת אירועי האלימות והטרור המבוצעים כנגד פלסטינים וערבים אזרחי ישראל.

החקירה לוותה ע"י פרקליטות מחוז צפון, שצפויה בימים הקרובים להגיש כתבי אישום כנגד חברי החולייה.

בארגון חוננו מסרו בתגובה למעצר הקטינים: "שלילת זכויות בסיסיות של ייצוג משפטי מקטינים הפכה לנורמה גם במקרים של עבירות רכוש כפי שמדובר באירוע זה. לצערנו לא ראינו שמאות אירועי זריקות אבנים ובקבוקי תבערה בידי ערבים בחודשים האחרונים נחקרים בכזו נחישות".







טרור יהודי הרצח בשרונה נוער הגבעות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד