כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

סרבנית המצפון תאיר קמינר תשוחרר מהכלא

לאחר מאבק ממושך הודיע צה"ל כי התקבלה החלטה לשחרר את סרבנית המצפון תאיר קמינר על סעיף אי התאמה. נכון לעכשיו, עונשה לא קוצר והיא צפויה להשתחרר בסוף החודש

(Abir Sultan/Flash 90)
(Abir Sultan/Flash 90)

לאחר מאבק ממושך הודיע הצבא היום (חמישי) כי התקבלה החלטה לשחרר את סרבנית המצפון תאיר קמינר על סעיף אי התאמה. נכון לעכשיו, עונשה לא קוצר והיא צפויה להשתחרר בסוף החודש.

תאיר קמינר, בת 19 מתל אביב, סירבה להתגייס לצבא ולהשתתף "בדיכוי העם הפלסטיני" כהגדרתה, בינואר השנה, והיא נשפטה ל-170 ימי כליאה מצטברים שמתוכן ריצתה כבר 155 ימים, בשש תקופות כליאה נפרדות – משך הכליאה הארוך ביותר לסרבנית עד כה. במהלך חודש יוני הגישה בקשה לפטור מטעמי מצפון, למרות שוועדת המצפון לא מכירה בסרבנות פוליטית אלא מעניקה פטור רק במקרים של פציפיזם מוחלט. ביום ראשון השבוע הודיע הצבא כי בקשתה לפטור מטעמי מצפון נדחתה, וכי היא תועלה לועדת אי התאמה - אשר פרסמה היום את החלטתה.

קמינר הגיבה להחלטה במסר שהעבירה באמצעות עורך דינה: "ההודעה הזו, שבאה אחרי למעלה משבעה חודשים של מאבק, היא קודם כל מרגשת בפן האישי ואולי מהווה ניצחון קטן שמחזיר אותי להיות אדם חופשי. אולם, המאבק הגדול הוא לא על כליאתי אלא על דיכוי העם הפלסטיני, זאת כדי ששני העמים שפה יחיו בחופש, שוויון, ביטחון ושלום.

"התחושה להיאבק למען עקרונותיך היא מעצימה ומחזקת. לאורך הכליאות הרבות הבנות בכלא חזרו ושאלו אותי: איך אני עושה את זה? ותמיד הסברתי כמה מחזקת הידיעה שאת עושה מעשה שאת שלמה איתו, שאת חלק ממאבק חשוב, שאינך פועלת לבד, ושאת מאמינה שאפשר להשפיע ולשנות. אני אכן מאמינה שהשינוי הוא אפשרי ושהוא בידיים שלנו. אני בטוחה שיכולה להיות פה חברה צודקת. מפה אמשיך להאבק, מלאת תקווה, למען שלום ושוויון".
סרבני גיוס תאיר קמינר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד