י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

פייסבוק סגרה עשרות דפים המזוהים עם החמאס

על פי דיווח בכלי תקשורת ברצועת עזה, הנהלת פייסבוק סגרה עשרות דפים המזוהים עם חמאס, בהם גם דפי פייסבוק של בכירים בארגון כמו עיזת א-רישק, בכיר בפלג המדיני של חמאס

צוקרברג. צילום: משה מילנר / לע"מ
צוקרברג. צילום: משה מילנר / לע"מ

על פי דיווחים של כלי תקשורת ברצועת עזה, הנהלת פייסבוק סגרה עשרות דפים המזוהים עם ארגון הטרור חמאס ושל בעלי תפקידים בארגון. על פי הדיווח באתר alkhalil, בין הדפים שנסגרו, דף התנועה האיסלאמית במערב הרצועה, דף אתר החדשות umaamah, דפי תאי הסטודנטים האסלאמיים של אוניברסטיאות אלנג'אח, ביר זית, אלקודס, חברון, אוניברסיטת בית לחם ועוד.

אחד החשבונות הפרטיים שפייסבוק סגרה, של עיזת א-רישק, בכיר בפלג המדיני של חמאס. הוא ניצל את החשבון שלו בטוויטר, שם טען כי שהרשת החברתית "מוטה כלפי הכיבוש ופועלת נגד המאבק הפלשתיני לחופש".

רק השבוע הגיש ארגון שורת הדין, בשם משפחות נפגעי טרור, תביעה בשם החוק למלחמה בטרור תביעה נגד ענקית המדיה החברתית "פייסבוק", על כך שהינה מספקת, ביודעין, את שירותיה כמדיה חברתית על כל יתרונותיה, לארגון הטרור חמאס, ובכך הינה מפירה את החוק נגד טרור בארה"ב. המשפחות תובעות למעלה ממיליארד דולרים כפיצויים נזיקיים מהחברה, השוכנת בקליפורניה.

התביעה הוגשה בהתאם לחוק המלחמה בטרור, ה-ATA Anti-Terrorism Act, שנחקק בשנת 1992, האוסר על עסקים אמריקניים לסייע בכל אספקה חומרית, כולל שירותים, שייעודם הינו לארגוני טרור ומנהיגיהם.

התביעה, אשר הוגשה בבית המשפט המחוזי הפדרלי של דרום מדינת ניו יורק, דורשת תשלום פיצויים נזיקיים ועונשים לקורבנות האמריקנים של חמישה פיגועים שונים, שאירעו בין יוני 2014 ומרץ 2016. כל ההתקפות הללו בוצעו על ידי החמאס, המוכר במדינות העולם המערבי כארגון טרור, מן המסוכנים ביותר.

לדבריה של עו"ד ניצנה דרשן לייטנר, יו"ר ארגון שורת הדין: "סגירת הדפים היא ההוכחה לכך שפייסבוק אכן יודעת ויכולה לסגור ולנטר הסתה ואלימות באתרה, זאת בניגוד לטענותיה עד היום כי אין ביכולתה לעשות זאת. אנו מצפים מפייסבוק שתממש את מטרתה כרשת חברתית, ולא פחות חשוב מכך, בעלת אחריות חברתית, ולא פלפורמה לטרור רצחני. שורת הדין תוסיף להילחם בהסתה ותיאבק לסגירת אתרים אלו בכל מקום שידרש".
פייסבוק חמאס מארק צוקרברג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד