ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

ומי ישלם את הקנס של ההורים מעמנואל? האדמו"ר מסאטמר

ימים ספורים נותרו לתשלום הקנס שהשית בית-המשפט על ההורים בעמנואל • כששמע האדמו"ר מסאטמר על הורים העלולים לשבת שוב בכלא, פתח את המגבית מכיסו

תרומה נדיבה. האדמו"ר מסאטמר עם נציגי ההורים מעמנואל
תרומה נדיבה. האדמו"ר מסאטמר עם נציגי ההורים מעמנואל

הורי הבנות מעמנואל, לא יודעים את נפשם בימים האחרונים מרוב מתח. ימים בודדים נותרו להם למועד האחרון לתשלום הקנס שהטילה עליהם המדינה - ובשלב זה, אין בידי חלק גדול מהם את הסכום הדרוש, העומד על 7500 שקלים לזוג.

הרב ישעיה אייכלר, מנהל בית-הספר 'בית יעקב' בעמנואל, שוהה בימים אלו בארה"ב ומנסה לגייס את הכסף הדרוש לטובת ההורים.

אתמול (ב') הוא ביקר במעונו של האדמו"ר מסאטמר, בכדי לנסות להשפיע דרכו על נגידי החצר, במטרה שיוזילו מהונם ויסייעו בכך להורים שמסרו את נפשם עבור מאבק עקרוני הנמצא בציפור נפשה של היהדות החרדית.

במשך דקות ארוכות, שמע האדמו"ר את דבריו של אייכלר ואף הביע התעניינות. אייכלר סיפר לו, כי בערב קבלת הבשורה אודות הקנס, הצהירו מספר הורים כי בעקבות חוסר יכולתם לשלם את הקנס, הם ערוכים להמיר את התשלום בשבוע נוסף מאחורי סורג ובריח.

האדמו"ר הזדעזע והבטיח כי ינסה בכל דרך לעזור - ואף העניק את התרומה הראשונה מכיסו, עבור כיסוי קנסותיהם של שניים מההורים, בתקווה שתרומתו תשמש דוגמה אישית לבעלי יכולת אחרים בארה"ב לסייע מכספם.

כזכור, לפני כשבועיים, קיבלו ההורים בעמנואל תזכורת על הקנס הכספי אותו עליהם לשלם בעקבות סירובם העיקש להיענות לדרישת בית המשפט לאחד את המגמות - החסידית והכללית.

ישיבתם של ההורים בכלא, לא כיסתה את הקנס. בבית המשפט נטען, כי הקנס מקורו בזילות בית המשפט.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד