י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

כתב "ק-ל נקמות ה'" בפייסבוק והוזמן לחקירה

תושב אפרת הוזמן ל"בירור" במשטרה בעקבות פוסט שכתב בפייסבוק לאחר הירצחה של הנערה הלל אריאל הי"ד בו כתב "ק-ל נקמות ה'". ארגון חוננו: "משטרת המחשבות עובדת שעות נוספות"

עו"ד איתמר בן גביר מארגון חוננו (מרים אלסטר, פלאש 90)
עו"ד איתמר בן גביר מארגון חוננו (מרים אלסטר, פלאש 90) צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

"בירור" במשטרה בגלל סטטוס בפייסבוק: תושב אפרת הוזמן ל"בירור" במשטרה משום שהעלה לאחר רצח הילדה הלל אריאל הי"ד סטטוס לפייסבוק בו כתב "אל נקמות ה'" ו"מצווה ללכת בדרכי הבורא". מדובר באהרן אפשטיין, תושב אפרת כבן 27, שהוזמן בידי המשטרה ל"בירור" בעקבות סטטוס שפרסם בפייסבוק לאחר רצח הילדה הלל יפה אריאל הי"ד.

בשבוע שעבר הוא הוזמן למשטרה והבוקר התייצב בתחנת עציון שם התבקש לסור למשרדו של קצין החקירות. אפשטיין, שהתייצב עם אביו בתחנה, הופתע לשמוע כי בבסיס ההזמנה למשטרה עומד סטטוס שפרסם בפייסבוק לאחר רצח הילדה הלל אריאל ובו נכתב: ""אל נקמות ה' אל נקמות הופיע". מצווה ללכת בדרכי הבורא שנאמר: "והלכת בדרכיו". (דברים כח,ט)".

לדבריו, קצין החקירות עצמו אמר כי הוא רואה שהוא אדם נורמטיבי וכי ההזמנה שלו למשטרה הגיעה לאחר ש"הופעל לחץ ממקומות מאוד גבוהים לברר איתו את העניין".

"הקצין שאל אותי האם אני הולך לבצע איזה מעשה נקמה בערבים והשבתי שממש לא. לאחר שיחה קצרה הוא שחרר אותי לדרכי", סיפר אפשטיין.

בארגון חוננו שמסייע לאפשטיין אומרים בתגובה: "משטרת המחשבות עובדת שעות נוספות, ונראה כי חופש הביטוי בוטל במדינת ישראל. אנו מציעים לאנשי השב"כ והמשטרה במקום לעקוב אחרי דפי הפייסבוק של תושבי גוש עציון, לבצע את מלאכתם נגד האויב הרצחני, לעצור את מערך ההסתה הנרחב ברשתות הערביות ולהציל זרם גובר והולך של דם יהודי ששפוך כמים".

כזכור, שלשום נעצר פעיל הר הבית בידי בלשי משטרה ונחקר בחשד שפרסם בדף הפייסבוק שלו תמונה בה הוא נראה אוחז דגל ישראל כשברקע התמונה נמצא הר הבית. התמונה ככל הנראה נערכה בפוטושופ, ועליה נכתב "שאו ציונה נס ודגל". לאחר חקירה הוא שוחרר ממעצר.
אהרן אפשטיין פוסט בפייסבוק הסתה חקירת משטרה חוננו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד