כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

צפו: ח"כ אליעזר מוזס - הגרסה הקרבית

ועדת החוץ והביטחון של הכנסת ביקרה באזור דרום הר חברון. בין המשתתפים בסיור היה גם ח"כ מנחם אליעזר מוזס מ"יהדות התורה", חבר הוועדה. דיכטר: "שאי אפשר לעבור תקופה קשה זו באזור דרום הר חברון, מבלי שאנו נגיע לכאן לראות את פעילות הצבא"

מוזס בסיור הוועדה, היום
מוזס בסיור הוועדה, היום

ועדת החוץ והביטחון, בראשות ח"כ אבי דיכטר, ביקרה היום (חמישי) באזור דרום הר חברון, לבחון את המציאות הביטחונית והאזרחית באזור, נוכח האירועים הקשים שאירעו באזור בעת האחרונה. בין המשתתפים היה גם ח"כ אליעזר מנחם מוזס מ"יהדות התורה", חבר הוועדה.

חלקו הראשון של הביקור, בו השתתפו גם חה"כ מוטי יוגב, אמיר אוחנה ושרן השכל,  כלל תדרוך ממפקד אוגדת יהודה ושומרון, תא"ל ליאור כרמלי, קציני מטה האוגדה, ראש מפקדת התיאום והקישור בחברון ונציג שירות הביטחון הכללי, על האתגרים הביטחוניים הקיימים ועל ההצלחות בלחימה בפעילות הטרור מהגזרה. מפקד האוגדה ליווה את חברי הוועדה בסיום התדרוך לנקודה על כביש 60 בה נרצח מיכאל מרק ז"ל, והסביר על האירוע וחקירתו.

בהמשך נסעה הוועדה לאורך מעבר יתיר בו מסתיימת גדר הביטחון ושמעה ממפקד אוגדה סקירה על המאבק והאתגרים בחדירת שוהים בלי חוקיים לשטחי ישראל בשטחים הנרחבים בהם אין גדר ביטחון.

משם המשיכו חברי הוועדה ליישוב עתניאל, שם תחילה קיבלו סקירה על אירוע החדירה ליישוב בה נרצחה דפנה מאיר הי"ד, ולאחר מכן התקיימה ישיבת ועדה מיוחדת בביתו של ראש המועצה הר חברון, יוחאי דמרי.

ח"כ דיכטר פתח את הישיבה ואמר: "כיו"ר הוועדה חשבתי שאי אפשר לעבור תקופה קשה זו באזור דרום הר חברון, מבלי שאנו נגיע לכאן לראות את פעילות הצבא, לסייר במוקדי הפיגועים שהיו, וגם כדי לפגוש את נציגי האוכלוסייה. במפקדת החטיבה מופיע בגדול הציטוט מתהילים "ארדוף אויבי ואשיגם ולא אשוב עד כלותם " וזה בדיוק מה שאני מצפים מהם.

שירה, בתו הצעירה של מיכאל מרק הי"ד, סיפרה לוועדה על תחושת האובדן שלה, ועל הצורך להפריד בין האוכלוסייה שרוצה לחיות בשלום, אותם יש לקבל באהבה, לבין אלו שלא. "אני מדברת ממקום כואב וטרי, אני לא מבינה איך המדינה ממשיכה הלאה יום אחרי. בכל הכנות אני אומרת לכולכם שעוד מעט זה שוב יקרה עוד מעט יהיו עוד יתומים ועוד מוות ועוד רצח אני לא מבינה את כל המורכביות אך צריך מישהו שיצעק די ולעשות דברים משמעותיים. יש תחושה שכולם מתכנסים פה ושומעים אותנו ואף אחד לא צועק שם למעלה די ולא רואים חשיבה דרסטית אחרת כי אם עד עכשיו מה שעשינו לא עזר בואו נעשה משהו אחר".

"אני איבדתי את אבא אך לא מזהה ניסיון שלכם לעשות משהו דרמטי. אבא כבר נרצח אבל מה עושים כדי למנוע את המקרה הבא? קחו את הר חברון יד ביד תעשו ביטחון ותצמיחו אותה זה כל כך חשוב הציבור שלנו חזק ויעבור גם את זה".

יו"ר הוועדה, ח"כ דיכטר, סיכם את הישיבה המיוחדת ואמר: "לצערנו, ההרוגים והחרדות זה אחד המאפיינים של חיים במדינת ישראל - גם בהר חברון, גם בשומרון, גם בעוטף עזה, בגבול הצפון ובלב ת"א וי-ם. ילדי עתניאל וילדי שדרות ואשקלון חיים עם אותם חרדות. תחושת חוסר הביטחון של הילדים ה זה הדבר החשוב ביותר שאני חושב שיש לנו כוועדה לקחת מכאן, ואלה יהיו השאלות שאנו נשאל את מי שאמור לספק לתושבים תשובות, כשאנחנו באים לפקח עליהם ולאשר להם תקציבים".

"שמחתי לשמוע כל כך הרבה התבטאויות על רצון לשיתוף פעולה עם הצד הפלסטיני. לשמוע את המשפטים ולראות את התכניות לבית חולים אזורי -  אותי זה הפתיע לטובה, במיוחד כמי שבא מעולם יותר חשדני. אני מודה לכם ומלא הערכה, לתושבים ולראש המועצה, על חשיבה כל כך רחבה, על איך שומרים עלינו, על ילדינו ועל דו קיום על הצד השני".





















מנחם אליעזר מוזס ועדת החוץ והביטחון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד