י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

המלצה: להסתכל על בשר, אבל לא לאכול אותו

לפי מחקר חדש בשר אדום (כבש ובקר) עשוי להגביר את הסיכון למחלות מסרטנות • מחקר חדש ומוזר אחר, קובע כי למראה של בשר אדום, השפעה מרגיעה

המלצה: להסתכל על בשר, אבל לא לאכול אותו
אל גאוצ'ו

בשר אדום (בשר כבש או בקר) מושמץ זה שנים בספרות הרפואה כגורם למחלות שונות. היום מתפרסם מחקר חדש המוצא קשר בין צריכה של שומן רווי ובשר אדום לסיכון להתפתחות מחלת סרטן במעי הגס ובגרון.

המחקר המתפרסם במגזין הרפואי American Journal Gastroenterology מספר כי צוות חוקרים בראשות החוקר אי. גי. קרוס אספו נתונים אודות קרוב לחצי מיליון משתתפים בו זוהו כ-550 חולים במחלת סרטן הגרון ולמעלה מ-330 חולים עם סרטן במעי הגס.

הנתון מצטרף למחקר אחר שנערך בקרב 47,949 גברים, נמצא כי גברים שאכלו בשר אדום (כגון בקר או כבש) חמש פעמים בשבוע ויותר, היו בסיכון של פי 3.5 לחלות בסרטן המעי הגס לעומת גברים שאכלו בשר פעם בחודש או פחות.

לעומת זאת צריכת בשר עופות לוותה בירידה של קרוב ל-50% בסיכון במחלות המסרטנות.

למסקנה החוקרים כותבים כי ממצאי המחקר מצביעים על קשר בין צריכת בשר אדום ושומן רווי ובין עליה בסיכון למחלת מסרטנות ולא מומלץ לאוכלו בכמויות מוגברות.

לעומת זאת, מחקר קנדי הזוי משהו קובע כי למראה של בשר אדום השפעות מרגיעות.

כידוע ישנם מראות כמו נוף שליו המשפיע השפעה נפשית רגועה ומראות אחרים, כמו למשל נוף סערה הגרום להשפעה לא רגועה.

החוקר פרנק קצנוף מאוניברסיטת מקגיל בדק את התגובה הנפשית של 82 גברים למראה של צלחת בשר אדום וגילה שדי היה במראה כדי לגרום להם להיות אגרסיביים פחות.

לטענתו הסתכלות על אובייקטים מסוימים, כמו רובים, יכול לסמן לנו להיות אגרסיביים לעומת מראה של בשר שלו השפעה מרגיעה, "המראה של מזון מוכן לאכילה קשור להשפעה מרגיעה של שפע", כך הסביר.




תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד