י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

גזירות חינוכיות? ב'ניר עציון' ניתנה התשובה • סיקור בלעדי

בצל סערת הליבה והגזירות הרובצות לפתחו של החינוך החרדי, התכנסו היום מאות מחנכים לוועידת החינוך השלישית בניר עציון • הגראי"ל שטיינמן: "אברהם אבינו הוא המודל"

האדמו"ר מצאנז והגראי"ל שטיינמן בועידת החינוך
האדמו"ר מצאנז והגראי"ל שטיינמן בועידת החינוך



בצל גזירות הליבה והאתגרים הרובצים על החינוך החרדי - יצאה היום לדרכה ועידת החינוך השלישית. 250 איש, ביניהם מנהלים, מחנכים וראשי מוסדות, הגיעו בשעות אחר הצהריים למלון ניר עציון, שם מתקיימת הוועידה זו השנה השלישית ברציפות, כשמטרתה היא לתת את למחנכים הכלים ולדון בענייני החינוך שעל סדר היום.

לוח הזמנים הארוך בישר למשתתפים על שלושה ימים מרתקים של שיחות, הרצאות ודברי חיזוק מפי גדולי ישראל ושורה ארוכה של רבנים חשובים.

עיריית בני ברק, יחד עם ארגון 'עזר מציון' וחברות נוספות, נתנו את חסותם לוועידה, שהשלכותיה על החינוך החרדי במהלך השנה הקרבה גדול.

בפתח הועידה הגיע האדמו"ר מצאנז למסור דברי חיזוק למחנכים ואמר: "כשילד הלומד תורה מקבל דבר בשמחה, ברוח טובה ובתענוג, זה נשאר לו כל ימי חייו. גם כשיהיה מבוגר, הדבר שקיבל לא יסור ממנו".

עוד התייחס האדמו"ר לחשיבות שימת הדגש על מידת הדרך-ארץ ואמר: "צריך לחזק את התלמידים במידת הדרך ארץ, בניהם לבין ההורים, הרבנים ולגדולי ישראל. צריך לחנך את התלמידים שירגישו כבוד לגדולי ישראל, במטרה שתהיה להם שאיפה לגדלות לתורה וליראת שמיים".

הגראי"ל שטיינמן הגיע אף הוא לשאת דברי חיזוק בוועידה, דבר שהותיר רושם על קהל המשתתפים בעקבות גילו המופלג וטרחתו להגיע אל המעמד.

בשיחתו אמר: "תכלית המחנכים לדאוג שיהיו דורות לתפארת על מנת לתקן את העולם, אין חינוך בלי יראת שמים.

עוד דיבר הגראי"ל אודות המסירות של אברהם אבינו שמסר את נפשו לעם ישראל ובגלל זה קמו דורות שלמים לתפארת.


אתגרים חדשים

כאמור, עיריית בני ברק הייתה חלק בלתי נפרד ממתן החסות לאירוע זה. מי שייצג את העירייה היה, ראש העיר, יעקב אשר שאמר בפתח דבריו: "אני אומנם לא איש חינוך, אבל כאיש ציבור, תפקידי לתת את הכלים, האווירה והיכולת למחנכים להצליח במשימה הקדושה שלהם".

הרב צוריאל בן צור, דיבר אודות הסכנה הטמונה בטכנולוגיה המתקדמת. בין הנושאים הוא דיבר על הסכנה במכשירי הסלולאריים של היום ונתן את דרכי הייעוץ המתאימים להתמודד עם בעיות מעין אלו.

ועידת החינוך, שתסתיים ביום חמישי הקרוב, מתקיימת כאמור, זה השנה השלישית ותפקידה הוא לתת כלים למחנכים, ולדון בנושאים חינוכיים חשובים. בימים הקרובים, ינאמו ר' חנניה צ'ולק, הרב אברהם ארלנגר, ראש ישיבת 'נחלת משה' הרב גבריאל קוצלבר, מנהל ת"ת דרך תבונה בירושלים ועוד שורה ארוכה של רבנים ומרצים בנושאי החינוך.

הועידה דנה בנושאים חינוכיים כגון, בעיות קשב וריכוז, מניעה ואיתור מוקדם של ילדים בסיכון התפתחותי, המחשת הקשיים של ילד בסיכון, סכנת הטכנולוגיה המתקדמת ועוד שלל נושאים.




































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד