י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

בחורי הישיבות יוצאים למאבק: דורשים שוויון בתחבורה הציבורית

תלמידי הישיבות וראשי הת"תים יוצאים למאבק בחוסר השוויון במחירי התחבורה הציבורית בינם לבין הסטודנטים בישראל. למעלה מ-8,500 תלמידי ישיבות כבר חתמו על עצומה הקוראת להשוות את התנאים של התלמידים עם התנאים להם זוכים הסטודנטים

נציגי תלמידי הישיבות עם בצלאלא סמוטריץ
נציגי תלמידי הישיבות עם בצלאלא סמוטריץ

תלמידי הישיבות וראשי הת"תים יוצאים למאבק ודורשים שוויון בתחבורה הציבורית. למעלה מ-8,500 תלמידי ישיבות כבר חתמו על עצומה הקוראת להשוות את תנאיהם בתחבורה הציבורית לאלו שזוכים הסטודנטים.

העצומה החלה במהלך שלושת החודשים האחרונים, ולקראת שנת התקציב הבאה, כאשר אלפי תלמידי ישיבות התאגדו, בשיתוף פעולה הדוק עם ראשי התתי"ם בישיבות ברחבי הארץ, לפעול לביטול האפליה הקיימת נגד לומדי תורה, ביחס לשאר המקצועות בנוגע לתחבורה הציבורית.

זאת כאשר סטודנטים ובנות סמינר מקבלים הנחה של 13% - מעל להנחה הקיימת בערך צבור, ולומדי תורה, במדינה יהודית המכירה בערך לימוד התורה, לא מקבלים את המעמד וההנחה המגיעה להם.

בפגישתם עם הגורמים הרלוונטים טענו נציגי בחורי הישיבות כי המצב הנוכחי הינו אבסורדי, כאשר גם סטודנטים שאינם פרודוקטיביים מבחינה כלכלית - כמו סטודנט לפילוסופיה, ללימודי יונית עתיקה ועוד, מקבלים הנחה, זאת מכיוון שכל אומה באשר היא מבינה בחשיבות של גידול אנשי רוח, ובמדינה הקוראת לעצמה יהודית, המקצוע היחיד שאינו מוכר הוא לימוד התורה.

בנוסף לכך, טוענים הנציגים, המצב הנוכחי הינו פרדוקסלי מבחינה חוקית, כאשר מחד גיסא המדינה מכירה בלימוד התורה כערך נעלה משאר המקצועות עד כדי שהיא פוטרת את בחורי הישיבות מגיוס, בניגוד לשאר המקצועות, והדגישה את חשיבות לימוד התורה בפירוש בנוסח החוק, ובו זמנית לגבי תחבורה ציבורית מעמדם מופלה לרעה.

יתרה מכך, גם מתנגדי חוק הגיוס שחולקים על העובדה שבחורי ישיבות פטורים מגיוס, מכירים בכך שלימוד התורה שווה לכל הפחות לכל מקצוע אחר. לצורך כך, שוחחו הנציגים עם חברי כנסת חרדים ונפגשו גם עם ח"כ בצלאל סמוטריץ', שהבטיחו לסייע בכל מאודם לביטול האפליה.

מאחר שכבר למעלה מחמש שנים הדבר בטיפול, אך טרם יצא דבר, נציגי בחורי הישיבות נפגשים עם חכי"ם מכלל סיעות הבית, גם שאינם חרדים, כדי לדאוג לקונצנזוס פוליטי רחב ככל האפשר בנושא.

החכי"ם, מסיבות פוליטיות ושיקולים תדמיתיים, לא יכלו לפעול בעניין בפומבי, אולם הבטיחו לסייע לחכי"ם באם יפעלו בעניין ככל האפשר.

במהלך הימים האחרונים ראשי התתי"ם הצליחו להשיג למעלה מ-8,500 חתימות של תלמידי ישיבות על עצומה בה הם דורשים לקבל שוויון בתחבורה הציבורית ומבקשים מהחכי"ם לפעול בעניין.
תלמידי ישיבות סטודנטים תחבורה ציבורית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד