י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

אנשיו של דרעי הכחישו מסמך של משרד הפנים

מסמך חתום על ידי משרד הפנים שנחשף ב'בחדרי חרדים' השבוע הוכחש על ידי אנשיו של השר • מה מתרחש בסביבתו של דרעי? בדיקת 'בחדרי חרדים'

אריה דרעי
אריה דרעי

האם במשרד הפנים פועלים נגד מינוי מיכי אלפר לסגן ראש העיר חיפה על ידי ראש העיר יונה יהב? ומדוע הוכחש הדיווח על אף שהדברים מופיעים במסמך רשמי של משרד הפנים? מתברר שהתשובה מורכבת.

בטורו השבועי ב'בחדרי חרדים' חשף הכתב הפוליטי עקיבא וייס מסמך מטעם משרד הפנים, שנשלח לעורך דינו של מיכי אלפר, ומסביר כי המשרד מנוע מלהתערב בסיפור מכיוון שמדובר במחלוקת משפטית בין אלפר ליועץ המשפטי של העירייה. מלבד זאת, ובאופן תמוה, נוספה בתשובה הערה 'בשולי הדברים' כי טענותיו של אלפר לא נכונות.

ביום רביעי בלילה, שעה קלה לאחר פרסום הטור, יצאה הודעה לתקשורת ממוקד הודעות SMS מטעם משרד הפנים, ולפיה "במשרד הפנים מכחישים את הדיווח ב'בחדרי': אין סמכות למשרד להתערב אם אין בקשה מהעירייה למנות את אלפר".

האמנם? האם המסמך שנשלח לאלפר זויף?

'בחדרי חרדים' פנה לדוברות משרד הפנים, אולם שם בחרו לחמוק מתשובה, לעומת זאת, דובר שר הפנים, הבהיר בנחרצות כי מדובר בהודעה שגויה.

וזו לשון הפנייה - פרסמנו ב'בחדרי חרדים', כי משרד הפנים דחה את בקשת מיכאל אלפר, חבר מועצת העיר חיפה, לקבל את מינויו כסגן ראש העיר, בהתאם להחלטה שניתנה בישיבת מועצת העיר לפני שנתיים. בנוסף, יועמ"ש מטעם משרד הפנים ציין במכתב התשובה, כי מדובר בחילוקי דעות בין אלפר ליועמ"ש של עיריית חיפה בראשות יהב, ולכן אינו רואה לנכון להתערב.

בעקבות הדיווח, הופצה הודעה במסרון SMS לכל כלי התקשורת החרדיים, כדלהלן: במשרד הפנים מכחישים את הדיווח ב'בחדרי', "אין סמכות למשרד להתערב, אם אין בקשה מהעירייה למנות את אלפר".

נבקש תגובתה לשאלות אלו:

א. האם הודעת ההכחשה אכן יצאה ממשרד הפנים?
ב. במידה וכן נשמח לקבלה במלואה.
ג. איזה חלק בדיווח 'בבחדרי חרדים' מוכחש, ומה מאושר.

תגובה רשמית לא נתקבלה עד למועד פרסום הכתבה, אולם בשיחות הובהר כי ניסוח ההודעה היה מוטעה, ולמעשה לא מדובר בהכחשה אלא בתגובה.

גורם בדגל מסביר ל'בחדרי חרדים' את שאירע, לדבריו, כשדרעי עודכן בחשיפה המדוברת, הוא חשש מחזית פנימית מול 'דגל התורה', ולכן מיהר להכחיש. "עם זאת, זהו צעד פזיז, מכיוון שאם היה לומד את הנושא ולא ממהר להביך את עצמו מול מסמך חתום, היה יכול להסביר שמדובר בהודעה משפטית גרידא", הוא מסכם.

המסמכים שנחשפו ב'בחדרי'








אריה דרעי משרד הפנים מיכי אלפר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד