כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

סערת קרים: גם ה'רב מטעם' מיותר בעיניהם

אותם אלה שקצפו על הציטוטים של הרב הצבאי החדש, אינם באמת מחפשים רב בעל ערך, או בכלל אחד הנושא בתואר כזה בצדק

סערת קרים: גם ה'רב מטעם' מיותר בעיניהם

ויקיפדיה: ״רב מטעם״ - רב מטעם הממשלה (בראשי תיבות: רב מטעה"מ) על הרבנים מטעם כבר נאמר - לא טעם ולא הדר ואפילו לא ריח.

סערת מינוי הרבצ״ר החדש הרב אייל קרים, מסרבת לגווע. ת״ח, איש פסיקה והלכה, לוחם, תפקיד פיקודי בסיירת מטכ״ל, מפקד סיירת הצנחנים. סא״ל מילואים בתפקיד קרבי. לבקשת הרבצ״ר הקודם, הרב אייל קרים הוחזר אחר כבוד לשירות פעיל, בדרגת אל״מ, לתפקיד ראש תחום הלכה ברבנות הצבאית. איש אשכולות אמיתי. ספרא וסייפא, במובן הפשוט.

ת״ח ולוחם, בוגר סיירות וקצין קרבי מעוטר, לצד ידע הלכתי ויכולות פסיקה. החלום האמיתי של כל מי שתוקף היום את מינויו, משמאל או מהאופוזיציה האוטומטית, לכל ובכל נושא ועניין. לא עוד רבנות-הלכתית-סמי חרדית. רבנות לוחמת, קרבית! כולם היו צריכים למחוא כפיים לבחירה המוצלחת.

למרות הביקורת הקטלנית, למרות הכותרות הנסערות, למרות ההיסטריה שגאתה בתקשורת האלקטרונית. ראש אכ״א, הרמטכ״ל ושר הבטחון ממשיכים לסמוך ידם על המינוי. הם בוודאי יודעים למה!

אין צורך לסנגר ולהסביר את אמירותיו של הרבצ״ר החדש. רב כרב, חייב לפסוק על פי ההלכה הפסוקה ואמונתו. כך נהג וינהג הרב אייל קרים. בעברו, במסגרת למדנית פילוסופית, בשאלות תיאורטיות לא יישומיות, חיווה הרב אייל קרים את דעתו בצורה אוטופית. ע״כ קמה הצעקה הנוראה. ע״כ רוצים לשפוט אותו.

למוחים לא חשוב רב! הם אינם נזקקים לשירותיו ולהדרכתו. מטרתם לנגח ולהבעיר מדורות שנאה. לא יעזרו הבהרות, הנמקות והסברים. גם ההכשר לאחר מעשה, לא בדיעבד, לכתחילה! שנתנו הרמטכ״ל ושר הבטחון, שאינם חשודים על חרדיות יתר! לא יעזרו. השנאה מקלקלת את השורה.

פעם נזקקו לרב, כמורה הוראה ופוסק. המודרנה הביאה, 'רב מטעם' לניהול וייצוג. המוחים של היום מבקשים לעצמם 'יחצן מטעם', 'כתחפושת', ללא זיקה לרבנות ומעדיפים לעשות 'מטעמים' מהרב והרבנות.

אין ספק שבתפקיד רבצ״ר. הרב הצבאי הראשי, הנושא בעול, יודע את מקומו, תפקידו ומגבלותיו. הוא לא נדרש ליותר מזה. כל מי שכיהן בתפקיד ועשה זאת בכשרון יותר או פחות, ידע ללכת בין הטיפות.

תפקיד ״רב בצבא״, לא מחייב פסיקה חדשות לבקרים וחידושים הלכתיים. בעיקר זה קטע טכני של סיפוק צרכי דת לשומרי מצוות, כשרות, שבת, מסורת יהודית וגם בעיות הלכתיות שבד״כ נפסקות בייעוץ עם גדוה״ת. דווקא קצין לוחם, שהוא גם רב ופוסק, אמור היה להתאים למבקרים ולמוחים.

כשהמטרה לתקוף, להבאיש, להטיל סרה ומרה, בכל אשר ריח יהדות בו! בכל נושא משרה רבנית באשר הוא. בכל מי שלא יישר קו עם ״הצרחנים״ שקנו שליטה על ה״נאורות״ וה״צדקנות״ כש״טהרנות״ ופסילת האחר והשונה הפכו לנורמה. גם ״רב מטעם״ פסול. הכייף, ״להטעים״ אותו מנחת לשון משתלחת. למען יראו ויראו, מי מוביל את הבון-טון בציבוריות הישראלית.

נס גלוי שמפקדיו, והפוליטיקאים נותנים בו, ברבצ״ר החדש את אמונם. ללמדך, שעדיין יש מי ש״חושב״ ופועל לתועלת הכלל והציבור. לא רק כיצד ״לתעל״ כותרות והלכי רוח לקידום עצמי.
רב צבאי הרב קרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד