י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

"אסור לאברך לצאת לעבודה ללא אישור מרב"

הגאוןמ רבי דוד יוסף, חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס, בפסק חריף ותקדימי לפעילי תעסוקה שעלו למעונו

הגר"ד יוסף. צילום יעקב כהן - פלאש 90
הגר"ד יוסף. צילום יעקב כהן - פלאש 90

חבר מועצת חכמי התורה הגאון הרב דוד יוסף בפסק הלכה - "אברך שלא מביא הוראה מפורשת מרב אינו יכול להכריע לבד בכאלו דברים של דיני נפשות, ולכן אסור לעזור לו בענייני עבודה".

בעוד בשנים האחרונות מתרבים המיזמים השונים לעידוד תעסוקת החרדית, וממשלת ישראל אף מקצה לכך סכומים גדולים, התבטא בימים האחרונים חבר מועצת חכמי התורה הגאון הרב דוד יוסף על העניין בחומרה רבה. לדבריו, אסור לתת לאווירה הציבורית להשפיע ועל כן יש איסור מוחלט לעזור לאברך שבוחר לחפש עבודה, אלא אם כן יש לו אישור מפורש מרב על כך.

את הדברים אמר בשיחה שקיימו עמו ראשי ארגון 'למעשה' הפועל לתעסוקת חרדים, כאשר באו לדון בכמה שאלות הנוגעות להכוונת ציבור הפונים ונתקלו בהוראה נחרצת שלא לעזור בשום פנים ואופן לאברכים שפונים לקו התעסוקה, או באים לידי המשרדים של הארגון ומבקשים את עזרתם.

"עליכם לדעת זאת בכל חומרת הדבר", פנה הרב דוד יוסף ואמר להם - "אברך שנמצא במסגרת, אינו יכול ליטול ע"ע את האחריות הכבדה לצאת לעולם התעסוקה ולעבור לחיי המעשה – אלו דברים שמסורים להכרעות של רבנים ודיינים ורק אם יש בידכם אישור מפורש מרב שמתיר לו לעשות את הצעד מבית המדרש לעולם התעסוקה, רק אז חשוב וכדאי שתעזרו לו שיהיה זה על פי דרך התורה והיראה".


הרב דוד יוסף בפסק ההלכה לראשי ארגון' למעשה' (באדיבות המצלם)
.
לצאת לעבודה אברך למעשה הרב דוד יוסף אישור מרב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד