י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הרבי מסאטמר כבש את מנצ'סטר: להציל את הצרפתים מישראל

הרבי מסאטמר קיים מעמד מכובד במנצ'סטר באנגליה, ונאם על "הסכנה הנשקפת" ליהודי צרפת מצד הסוכנות - צפו בתיעוד

הרבי מסאטמר כבש את מנצ'סטר: להציל את הצרפתים מישראל

האדמו"ר מסאטמר סיים ביקור גדול במנצ'סטר שבאגליה, שם השתתף במעמד חנוכת הבית לבית המדרש החדש של חסידי סאטמר בעיר, שנערך באהל ענק בחצר ביהמ"ד. הרה"ח רבי בעריש וייס ממנצ׳סטר, בנו של בעל ה״מנחת יצחק״ גאב"ד העדה החרדית זצ"ל תרם את היכל ביהמ״ד, שייקרא ״היכל מנחת יצחק״.

כמו בכל מבצע לוגיסטי מורכב גם הפעם נטל האומן ר' שמחה פאלוך חבל בשמחת בית סאטמר כאשר נקרא אל הדגל להרכיב ארון קודש מפואר ומיוחד. ההזמנה בוצעה למרות זמן האספקה הקצר שעמד על שישה שבועות מיום תחילת הפרויקט ועד סיום ההרכבה. במפעל עמלו הנגרים וכל צוות הנגריה כדי לעמוד בהספק. מפאת קוצר הזמן ארון הקודש נשלח בטיסה. המשלוח נמסר בידיהם האמונות של חברת ב.ס.ד משלוחים ולוגיסטיקה בע"מ שע"י ר' יוסי לנדאוס בלווי צמוד ובמסירות דאגו לקידום הגעת המשלוח במהירות האפשרית ובמיומנות עקפו מכשולים של בירוקרטיה,

בני הקהילה לא האמינו כי בזמן קצר כ"כ ניתן יהיה לראות את הארון מוכן. למרות הפסימיות נחת ר' שמחה פאלוך עם הארון במוצש"ק האחרון ועמל עם הצוות להשלים את המלאכה. ביום ראשון ושני עמלו סביב לשעון עד לשעות המאוחרות של הלילה וכשהחל הציבור לנהור אל המקום נדהמו החסידים לגלות כי הפרויקט הוכתר בהצלחה וארון קודש מפואר מעטר את קיר המזרח בבית מדרשם.

אלפי חסידי סאטמר מרחבי אירופה הגיעו לחסות בצלו של האדמו"ר, כמו כן נגידי סאטמר מכל העולם שהשתתפו בבניית ביהמ"ד החדש. על במת הכבוד הופיעו רבני העיר ורבני סאטמר מאירופה. במיוחד בלטה הופעתם של שלשת מחשובי רבני צרפת שהגיעו על מנת לפגוש את האדמו"ר, ולדון עמו על "הצלת ילדי צרפת מידי הסוכנות".

בדרשת האדמו"ר נתן דברי הדרכה לחסידי סאטמר מנצ'סטר בענין חינוך הבנים והבנות, ושמירת מפגעי הזמן כלים הטכנולוגים.

"שמעתי וראיתי שציבור יושבי העיר הזו מבינים ומפחדים מגודל הסכנה, וב"ה שאינו נפרץ כאן כאן וכל שכן בבית מדרשינו שאסור להחזיק כלי זה בכל הבנין, אבל גם בשאר מקומות נזהרים על זה והמוסדות מזהירים על זה, ושומר נפשו ונפשות דורותיו יתן לבו להתבונן אם הדבר נחוץ לו באמת שאי אפשר בשום אופן להמלט מכלי זה".

משם עבר האדמו"ר לדבר אודות "סכנת ילדי צרפת": "לאחינו בנ"י יושבי אייראפע האחריות לדאוג על היישוב של אחב"י יושבי צרפת. כבר ידוע שהם שוררים בסכנה עצומה ברוחניות ובגשמיות, אירעו שם כמה פגעים בגשמיות, והפחד שעשו שליחי המדינה והסוכנות שאי אפשר להישאר שם רק המקום בטוח הוא בארץ, המדינה עושה מאמצים להעביר על דתם, זכרתי כמה דמעות שפך הרבי הקדוש בעל ה'ויואל משה' בעת שהרשעים העלו את ילדי מרוקו לצרפת ומשם לארץ ישראל והשמידו כמעט שבט שלם מישראל, ועד כמה זה נגע ללבו ולנפשו הטהור של רבינו, כמו שראינו ששאל את אאמו"ר זצ"ל שאלה ראשונה לאחר שנחלה ונפל למשכב - מה נעשה עם ילדי מרוקו?".

האדמו"ר תבע - "האחריות עלינו לדאוג עליהם, כבר ישבנו עם מנהיגי ישראל בארה"ב גדולי החסידות וגדולי ראשי ישיבות לטכס עצה להציל את יהודי צרפת. ולעת עתה עסקנו יחד עם וועד הרבנים בארה"ב לסדר ישיבות ומוסדות החינוך וגם מדרשיות לעולים בארץ ישראל בישובים שמתיישבים שם עולי צרפת. באותו זמן עדיין לא ידעתי שאפשר גם להתעסק במדינת צרפת לחזק הישיבות שם, אבל בחודשים האחרונים פנו אלי רבנים חשובים מצרפת שזקוקים לעזרה לחזק מוסדות התורה שם וע"י כך יכלו לעכב גם הנשארים שלא יניסו לארץ ישראל.

"שלחתי כמה שלוחים לשם, מהם יוצאי צרפת שמדברים לשונם ומבינים צרכיהם, וגם בקשתי מהרב דקהלתינו בלונדון שישלח לשם שליחים כדי לראות את הארץ מהו ואת העם היושב שם מה הם צריכים ומה יש לעשות לעזור להם, לא האמנתי מה ששמעתי מהשליחים שישנו כל כך קהלות חשובות מאוד יהודים תמימיים שמוסרים נפשם בעד התורה והמצוות, ומדקדקים בקלה כבחמורה. יש שם רבנים חשובים מרביצי תורה שאומרים שאם יעמדו לעזרתם יכולים לעשות הרבה פעלים לטובה שישארו שם יראי ה' וחושבי שמו".

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', לראשונה - ביום שני הבא, ימריא האדמו"ר במטוס פרטי ביחד עם משלחת רבנים חברי מועצת גדולי התורה והחינוך העצמאי בארה"ב לטורונטו שבקנדה, למסע גיוס כספים אצל כמה נגידים בשביל הצלת ילדי צרפת העולים לארץ.

'בחדרי חרדים' בתיעוד ענק ממסע האדמו"ר.








































































































































סאטמר אנגליה בית מדרש חדש ילדי צרפת הנגיד בערל וייס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד