י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

שינת תינוק? • אין לך תינוק שאין לו שעה

אין דבר יפה יותר ממראה של תינוק ישן בשקט ובשלווה • כל הורה חדש רוצה להגיע למצב שבו תינוקו ישן כל הלילה תוך זמן קצר • אבל, איך עושים את זה? • מומחי 'מרכז ההורות' של 'פמפרס' משיבים

שינת תינוק? • אין לך תינוק שאין לו שעה



כל אם מבקשת לדעת: לכמה שעות שינה זקוק תינוקה. נכון, שלא כל תינוק מכיר את הנתונים וישן על פיהם, אבל הידיעה עצמה, גם היא שווה משהו.

גיל כמות שינה נחוצה בממוצע:
תינוק בן יומו 16 עד 18 שעות ביממה
3 שבועות 15 עד 18 שעות ביממה
6 שבועות 15 עד 16 שעות ביממה
4 חודשים 9 עד 12 שעות + 2 תנומות (2 עד 3 שעות כל אחת)
6 חודשים 10 עד 11 שעות + 2 תנומות (2 עד 3 שעות כל אחת)
9 חודשים 10 עד 12 שעות + 2 תנומות (2 עד 3 שעות כל אחת)
שנה 10 עד 11 שעות + 2 תנומות (שעה עד שעתיים כל אחת)
שנה וחצי 10 עד 12 שעות + בדרך כלל תנומה אחת (שעה עד שעתיים)
שנתיים 11 עד 12 שעות + תנומה אחת (שעה עד שעתיים)
3 שנים 10 עד 11 שעות + יתכן צורך בתנומה אחת(שעתיים)

כפי שהטבלה מציגה, הכמות הכוללת של שינה ביום ובלילה יורדת במהירות במהלך שלושת השנים הראשונות לחיים (מ-15/16 שעות ל-11/12 שעות ליום). בגיל זה, כמות השינה הנחוצה שונה מתינוק לתינוק, כמו שהיא שונה בין מבוגרים שונים.

למשל, תינוקות מסוימים בני 6 חודשים זקוקים ל – 14 או 16 שעות שינה, בעוד שאחרים מסתדרים טוב עם 13 שעות. אם כמות השינה פחותה מכך, זה בדרך כלל נובע מקשיי שינה והדבר עלול להשפיע על מידת הערנות ועל הפתיחות של תינוקך לאינטראקציה במהלך היום.

מתי מפסיקים תנומת יום?

תקופות ממושכות בהן תינוקך ערני עולות משעתיים בגיל 6 שבועות לשלוש וחצי שעות בגיל 6 חודשים בערך ושעות ערנות אלה הן בדרך כלל בשעות אחר הצהרים המאוחרות.

למעשה, בגיל 6 חודשים כמעט כל התינוקות ישנים כשתיים עד שלוש תנומות במהלך שעות היום, בעוד שרק כ- 50% מהתינוקות בגיל שנה ישנים יותר מתנומה אחת ביום.

בגיל שנתיים, רוב התינוקות ישנים תנומה אחת בלבד, בדרך כלל אחר הצהרים. בתרבויות שונות יש שוני בנוגע לגיל שבו ילדים מפסיקים לישון תנומת יום.

כללים חשובים:

רצוי להשכיב את התינוק במיטתו כשהוא עדיין ער וחשוב שהתינוק יהיה רגוע לפני שהוא נכנס למיטה. כשתינוק מתחיל להראות סימני עייפות, הכינו אותו לשינה והרגיעו אותו בעזרת חיבוק, הנקה, בקבוק או נדנוד.

כשהתינוק רגוע או בשלבי הירדמות התחלתיים, הניחו אותו במיטתו הניחו לו להירדם או סייעו לו במידה ומתקשה. חשוב גם, כמובן, לצייד את התינוק בחיתול איכותי אשר יאפשר לו שינה רגועה.

[email protected]

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד