כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

לאחר שתקף אותה: הרב חיים אמסלם מצטרף למפלגת הבית היהודי

בעבר הוא תקף את הבית היהודי בחריפות, ואת יחסה הפוגעני לספרדים - אך הבוקר החליט אמסלם להצטרף למפלגה הדתית לאומית ולהתפקד

הרב חיים אמסלם, צילום: פלאש90
הרב חיים אמסלם, צילום: פלאש90



לאחר שתקף את המפלגה בעבר - חבר הכנסת לשעבר מש"ס הרב חיים אמסלם מצטרף לבית היהודי, ויתמודד בפריימריז מטעמה לקראת הבחירות לכנסת ה-21.

"כל מי שרואה עצמו ספרדי ימצא את מקומו בשורות הבית היהודי", אמר הרב חיים אמסלם, שימסור את טופס ההתפקדות שלו במשרדי המפלגה בתחילת השבוע הבא, "הקמת ועדת ביטון על ידי השר בנט, הדאגה שלו והרצון להאדיר ולא להנציח את העניות או את המסכנות של הספרדים, העמידה על מורשתנו האדירה והמפותחת, היא זו שגרמה לי להצטרף לבית היהודי.

"אני קורא היום לציבור הספרדי, זו שעתנו היפה, זהו הרנסנס של המסורת שנכבשה עד היום ע"י עסקנות מקצועית - בואו הביתה לבית היהודי, זה המקום שלנו, שם נמצא הייצוג האמיתי, הדאגה למורשת היהודית, להיסטוריה שלנו. תתפקדו למפלגה, ובעז"ה נעשה ונצליח".

יצויין כי בעבר תקף אמסלם את "הבית היהודי" בחריפות, וטען כי כל מי שרואה בה בית לספרדיות יש לומר לו "חלמא טובה חזית" (חלום טוב ראית).

(צילום מסך מפייסבוק)

אמסלם התחיל את הקריירה הפוליטית שלו בש"ס. לפני כן שימש הרב אמסלם תקופה כרב המושב שרשרת של הפועל המזרחי, כרב שכונה בנתיבות וכראש מוסדות משפחת אבוחצירא בעיר. לאחר מכן, הקים כולל הוראה בירושלים ושימש כרב הקהילה היהודית הספרדית "היכל הנס" בז'נבה שבשווייץ.

הרב אמסלם נבחר לכנסת בשנת 2006 והוצב במקום העשירי במפלגת ש"ס. בהמשך סולק הרב אמסלם מש"ס לאחר חילוקי דעות קשים עם היו"ר לשעבר אלי ישי ועם רבני התנועה ובראשם הגר"ע יוסף, לטובת סיעת יחיד בכנסת.

במהלך תקופתו כחבר כנסת הוא זכה לגילויי תמיכה רבים בציבור החילוני והדתי ואף זכה בתואר אות אביר איכות השלטון לשנת 2011. בבחירות 2013 התמודד עם מפלגתו "עם שלם" וגרף קרוב ל-50,000 קולות למפלגתו, אך לא עבר את אחוז החסימה ונותר מחוץ לכנסת.
חיים אמסלם הבית היהודי אמסלם עם שלם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד