כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

נחשף: תיעוד מיום ההולדת למוטי שטיינמץ

עוד בלייבל'ה: גפני מלקק קרטיב, אשר מתפלל, גואטה מכבד הורים ומוזס גוזר קרדיטים • וגם: המפכ"ל מרענן את הקיץ, צמרת 'דגל' חוגגת עם אבוטבול, העיתונאים מתפנקים בתולדות אהרן ומאבק חדש בעיריית ירושלים • אל תחמיצו!

נחשף: תיעוד מיום ההולדת למוטי שטיינמץ
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

בשיאו של מאבק הדיינים, כשהמתח המחשמל היה באוויר, יצא לייבל'ה לאוויר הצח בכנסת כדי להירגע ולערוך סיכום ביניים, ומצא שם את יו"ר ועדת הכספים, מוישה גפני, מלקלק להנאתו קרטיב.





ובעוד גפני מלקק ארטיק במרפסת, יעקב אשר נצפה מתפלל בכותל המערבי על הדיינים שיעזור ה' והדיל יתקבל, ואכן תפילתו נענתה.





ובזמן שגפני ואשר מערבבים בבחירת הדיינים, מוזס ממשיך לקטוף תשבחות על הפרויקט השנתי, ויש שיאמרו היחיד שלו: בארגון איחוד הצלה נפגשו ברביעי בערב עם יו"ר סיעת יהדות התורה והעניקו למנחם לייזר תעודת הוקרה על הסיוע במבצע ל"ג בעומר במירון, שנאמר, אף פעם לא מאוחר.





ובינתיים, בלשכתו של ח"כ יגאל סטטוס גואטה התחדשו עם תמונת ענק מכובדת ומכבדת. לייבל'ה בדק ומצא כי מדובר באבא של יגאל.





חדי העין תהו לאן נעלם במהלך הבלגן עוזרו של חבר הועדה לבחירת דיינים ח"כ ישראל אייכלר, הלא הוא חיים רבינוביץ', לייבל'ה יודע לחשוף שבין תדרוך לשיחה צפופה, התפנה רבינוביץ' עם אחיו מוטי להפקת 'סיום הש"ס' הגדול של תולדות אהרן שנערך השבוע.





ועוזר פרלמנטרי אחר, משגיח ישיבת איילת השחר והאיש של יעקב אשר - שמחה ברנשטיין – תועד משתעשע בחץ וקשת בפארק האתגרי, בטיול מטעם מחלקת נוער בעיריית בני ברק יחד עם תלמידי הישיבה שהקים.





ובאותו מעמד אדיר והיסטורי של חסידות תולדות אהרן, נצפו מסתודדים איש המודיע יעקב רייניץ, סגן עורך משפחה אריה ארליך וכתב הבחצרות של אתר הבית משה ויסברג הנחבא אל הכלים יחד עם רבינוביץ' של אייכלר.





ומי שפיקד על כניסת הרבנים והאיש מאחורי הקלעים בתולדות אהרן הוא מנדי צימעט, שהגיע כמובן עם בגדי שבת והזברה, ואף חתם כי יתחיל ללמוד את הש"ס במחזור הבא. לייבל'ה מחכה בקוצר רוח למעמד הסיום בעוד 15 שנה.



הפינה המוניציפאלית
שבוע סוער עבר על עיריית ירושלים: החל מהמאבקים על בית הספר בית יעקב בגבעת מרדכי, וכלה בסכסוכים באחת הלשכות של בכיר חרדי בכיכר ספרא, בה חסמו את הגישה ליומן הבוס לכל עובדי הלשכה למעט אחד. מדובר בסנונית ראשונה בסיפור גדול שטרם הגיע לסיומו, ולייבל'ה מבטיח להמשיך לעקוב ולעדכן פרטים נוספים בשבוע הבא.

אבל האירוע המוניצפאלי המרכזי השבוע היה ביום שלישי בערב, כאשר העסקונה החרדית עשתה את דרכה למרכז האירועים 'לילות קסומים' סמוך לחפץ חיים, כדי לחגוג עם מוישה אבוטבול את חתונת בתו. למחרת, התייצבה צמרת דגל התורה, כולל מלקק הקרטיב דלעיל ודוד שפירא, לשבע ברכות שערך משה מונטג מהתכנון והבנייה.





בחתונה תיעד לייבל'ה את משה & משה, כלומר משה אבוטבול מסתודד עם האיש החזק של סיעת הליכוד בעיר, שהצטרפה לאחרונה לקואליציה, משה שטרית. מאחור תועד יהודי שכדאי להכיר בשם הרב אהרן גובנר.



מן הגורן ומן היקב
המפכ"ל רוני אלשיך הולך ומתברר כמרענן הרשמי של הקיץ. ביום רביעי בבוקר הוא נצפה בסיור בקבר רחל עם מנכ"ל המקומות הקדושים הרב יוסף נחמיה שוינגר.





ולאחר שנים ארוכות בארגון זק"א, סוף סוף קיבל הקמב"ץ של ירושלים בנצי אוירינג אמבולנס חדש מהניילונים. השבוע הוא כבר נצפה נוהג עליו באזור מאה שערים ובית ישראל כשהוא מתמרן כיאה לבקי ורגיל.





ביום רביעי, שעתיים לפני שהוא טס חזרה לניו יורק, ישב ענק הזמר החסידי יעקב שוואקי לארוחת בוקר במלון שרתון סיטי טאואר עם כוכב גלי ישראל יוסי בן עטר. כמה שעות לאחר המפגש המשותף האזיו לייבל'ה לפרומו שהבטיח שהערב (מוצ"ש) יתארח שוואקי בתכניתו של בן עטר, שנאמר, שאפו על הבלעדיות.

בשלישי בערב נכנסה פמליה מצומצמת לוילה של הנגיד ואיש העסקים שלום פישר ברחוב הרב רוזובסקי בבני ברק, שם חגגו יום הולדת לפילנתרופ מתיו ברונפמן, שותפו של פישר. בשלב זה לייבל'ה לא חושף פרטים מעבר לקיומו של האירוע עצמו.

ואפרופו ימי הולדת, במוצאי שבת האחרון התכנסו ובאו לדירתו של איש העסקים מנחם הלפרט (כל הקפואים) בבני ברק צמרת המוזיקה החסידית. הסיבה: יום הולדת בהפתעה לאמן הרגש החסידי מוטי שטיינמץ שספר 24. שיא הערב היה שיר מהדיסק החדש שעומד לראות אור ולא הותיר עין יבשה - עד שכולם היו צריכים לצאת למרפסת. לייבל'ה מאחל מזל טוב.







ואילו בביתר עילית, חגגו ביום רביעי בלילה מסיבת יום הולדת 37 לאיש החסד הנודע חונה דייטש, שכבר תכנן לצאת עם רעייתו למסעדה בירושלים אבל ברגע האחרון הוחזר לביתר, שם בבית כנסת שהושג בברטר ועל קייטרינג מפנק נחגג האירוע. לקינוח, החזן דובל'ה הלר שיככב בקרוב בהופעת ענק על הר הזיתים וחתן השמחה קינחו בשטיקעל חזנות.



בלי כל קשר למסע הקודש של 'שלומי אמונים' שהסתיים השבוע, לייבל'ה צפה באמירת תיקון הכללי בציון רבי נחמן מברסלב באומן ביועץ התקשורת יהודה רובינשטיין, והוא מאחל לו שיזכה להגיע בראש השנה לרבינו.



פינת המזל טוב ושאר איחולים
הזמן: יום ראשון בערב. הלוקיישן: אולמי 'רויאל' בבני-ברק. המצטופפים: לא מעט דמויות מוכרות מעולם התקשורת והמוסיקה החסידית, ובהם מונה רוזנבלום, משה ואלי לאופר, יהושע פריד, איש יחסי הציבור תומר כהן, הערשל בריסק, אברמי רוט, יוסי איזנטל, אלי שפירא, איש החינוך והתקשורת אשר ברדא, איש ירושלים ישראל גליס ועוד. הסיבה: אח של החתן יענקי, הוא שדר 'קול ברמה' יוסי גיל. על השמחה והריקודים הופקדו זאנוויל ויינברגר ואהרל'ה סמט, בליווי מקהלת 'מלכות' והקלידן יהושע ברים, עם אברמי קלצקין ומאיר ויינר שנתנו את כל הנשמה לאורך כל הערב.





ברכת החלמה מהירה ליו"ר הנהלת החינוך העצמאי הרב אברהם יוסף לייזרזון המאושפז בבית החולים הדסה עין כרם.

ברכת מזל טוב לראש לשכת שר הבריאות חיים יוסטמן לרגל הולדת הנכדות התואמות.

מזל טוב לשימי קשש מנהל התוכנית הלאומית 360 בעיריית בני ברק לרגל שמחת הולדת בתו. קשש ערך קידוש מיוחד בבניין העירייה - לשם הגיעו כל החברים והעובדים לאחל מזל טוב לאבי הבת.

וברכת מזל טוב לאיש והרדיו אשר גרייבר, שגם החל לשדר בשידור חי בפייסבוק, לרגל יום הולדתו ה–21. לייבל'ה זוכר עוד כשגרייבר היה בן 17 ותמיד ידע שהוא יגיע רחוק. למסיבת ההפתעה הגיע המנכ"ל אבי רוזן לאחל מזל טוב.





ברכת מזל טוב לסגן ראש עיריית ביתר יצחק רביץ ורעייתו, רבקה רביץ, ראש לשכת בית הנשיא רובי ריבלין, לרגל שמחת נישואי בתם הבכורה בשבוע הבא באולם האירועים תמיר בירושלים שעבר השבוע ל'יד אליעזר', וירבו כמותם המחתנים במקום צנוע.

ברכת מזל טוב לזמר יוסף קרדונר לרגל אירוסי בנו משה נחמן מבחירי ישיבת 'עמלה של תורה' שהתארס עם בתו של המקובל רבי יעקב ישראל איפרגן הרנטגן.

ברכת מזל טוב לקבלן הירושלמי ישראל פלדמן לרגל הולדת בתו בשעה טובה. בשבת ערך פלדמן קידוש גדול בחב"ד בגבעת זאב.

ברכת מזל טוב להרב יצחק אוסטרליץ מנכ"ל איגוד הסמינרים לרגל אירוסי בנו.

ברכת מזל טוב לשדרן 'קו הסקופים' ומנחה המועצה נתן משי לרגל שמחת הולדת בנו בכורו בשעה טובה ומוצלחת. לייבל'ה מאחל לו שיזכה לגדל את בנו בדרך התורה והחסידות.

בשבוע שעבר רמזנו במדור זה על אירוסיו הצפויים של הבחור החשוב יהושע (שוקי) מאנשי המבשר ומנכ"ל 'מכובד'. מי שהבין מדוע שוקי לא היה במסע של המבשר הבין גם את גודל מודעת המאורסים שחרגה מגדר הרגיל. לייבל'ה היה בוורט בבית הרבי מנדבורנה ומגיש וידאו ממעמד ה'לחיים'.

לייבלה משה אבוטבול משה גפני דיינים רכילות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד