י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

עורו יהודים! בואו להפגין נגד התועבה

יו"ר ארגון להבה בנצי גופשטיין בפניה אישית לגולשי 'בחדרי חרדים' - בואו להפגין אתנו באופן חוקי נגד מצעד התועבה בירושלים

גופשטיין. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
גופשטיין. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

אחת הבעיות הקשות שנשתרשו בשנים האחרונות בקרב שומרי התורה מכל הזרמים והחוגים היא הרפיסות והכניעה ל"מציאות", מתוך "הבנה" שאין מה לעשות כנגד תהליכים ש"גדולים מאתנו", וש"אין בררה" ו"בימינו לא שייך להלחם כמו פעם" ושאר ביטויים מהסוג הזה.

גישה זו קונה לה שביתה הן בקרב ציבור המתישבים שמגיעים כל העת לפשרות עם השלטון שמדכא את ההתישבות והן בקרב הציבור החרדי, אשר השלטון מזהה חולשה אצלו ובעקבות כך נכנע לרפורמים, מאפשר חילולי שבת, מתערב במערכת החינוך החרדית בכל מיני צורות, ועוד ידו נטויה. אנחנו מעדיפים לשתוק ולהוריד את הראש כדי שלא נצטייר כקיצוניים, אך לא כך למדנו בפרשת השבוע - אם פנחס היה שותק, המגיפה על בני ישראל לא הייתה פוסקת, הוא לא חשש לתדמית.

ביום חמישי הקרוב בשעה 17:00 בגן הפעמון בירושלים, נערך לעצור את מצעד הגאווה, בו יופיעו כל הסחי והמאוס של החברה, תחתית החבית של המין האנושי, שכל מטרתם להפיץ את הזוהמה שלהם ולטנף את אווירה של עיר הקודש. אין צורך להכביר במילים על המיאוס שבאותם אנשים. די לנו אם נזכיר את דברי חז"ל בבראשית רבה כ"ו, ה', לפיהם נגזרה הגזרה על דור המבול בעקבות כך שהכירו רשמית באותה תועבה (ראה גם חולין צ"ב:). והיום במדינת היהודים (שאמורה להיות גם מדינה יהודית) מכירים באותה צורת חיים כדבר לגיטימי, וראשי השלטון אף תומכים ב"זכותם" של אותם אנשים לחיות כבהמות. על זה אמורים לרעוד אמות הספים, ובימים עברו הציבור החרדי לא היה שותק על כך. אך כפי שאמרתי, היום השתנו העתים, הפרקטיות והפשרנות שולטות בכיפה, ואין עם מי לדבר.

במסגרת זו, ראוי לציין לשבח את הרב יהודה דרעי, רבה של באר שבע, שלחם בחרוף נפש כנגד קיומו של מצעד התועבה בבאר שבע, ובאמצעות מאבק בלתי מתפשר הצליח למנוע את המצעד. הוא לא התיפייף ולא התחנף, אלא זעק את הזעקה היהודית, את הזעקה שכל בן-אנוש, אפילו גוי הגון, אמור לזעוק כנגד אותם מתועבים, וניצח בכח הנחישות וחוסר ההשלמה עם ה"מציאות" וה"ריאליות".

כדאי לאנשי ירושלים ללמוד מהרב דרעי ולנקוט באותה גישה ישנה וטובה, גישה של מלחמה על קודשי ה', בלא פשרות ובלא חנופה, בלא השלמה ובלא כניעה ורפיסות. אנחנו, ארגון להב"ה, נהיה שם ביום חמישי ב-17:00, לא ננהג באלימות, נמחה ונזעק בצורה חוקית ואנו מצפים מכל בית ישראל – חרדים, דתיים, מסורתים וגם חילונים שיש להם אנושיות בסיסית – להצטרף אלינו ולמנוע מאנשי דור המבול להמיט אסון על העם היושב בציון.

בנצי גופשטיין.
יו"ר ארגון להב"ה.
בנצי גופשטיין להבה מצעד ירושלים הפגנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 57 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד