י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הרב של טראמפ ביטל השתתפות בועידת המפלגה הרפובליקנית

רבאי יחזקאל לוקשטיין, רב קהילת ישורון בניו יורק ומי שגייר את איוונקה טראמפ, הודיע על ביטול תוכניתו לשאת תפילה בפתח הועידה

טראמפ. צילום: רויטרס
טראמפ. צילום: רויטרס

רבאי יחזקאל לוקשטיין, רב קהילת ישורון בניו יורק - הקהילה אליה משתייכת איוונקה טראמפ ובעלה ג'ארד קושנר, הודיע במפתיע כי החליט לבטל את השתתפותו בועידת הרפובליקנים הלאומית הגדולה שתערך בקליבלנד, אוהיו השבוע, בין ה-18 ל-21 ביולי - כך מדווח ה'ניו יורק טיימס'.

בדרך כלל מטרת הועידה אינה לבחור מועמד, אלא לאשר את המועמד שקיבל את מספר הצירים הנדרש, גם הפעם, צפויה הועידה לאשר את מועמדותו של טראמפ, אם כי כמה ממתנגדיו בתוך המפלגה הודיעו שיחוללו בה מהומות.

באי מייל ששיגר הרב בערב שבת לחברי הועדה הרפובליקנית ולחברי קהילתו כותב לוקשטיין: "כשאיוונקה טראמפ חברת הקהילה שלנו ביקשה ממני לשאת את התפילה בפתיחת הועידה הרפובליקנית הלאומית ביום שני הקרוב, החלטתי לכבד את בקשתה מתוך הכבוד שאני רוכש לה ומתוך מערכת היחסים הקרובה שיש לי עם משפחתה.

"למרבה הצער כאשר שמי הופיע ברשימת הדוברים של הוועידה, קוטלגתי מידית כאישיות פוליטית, ללא כל קשר לעובדה שהוזמנתי כרב לשאת את התפילה, ולא כנואם פוליטי. כמו אבי, אף פעם לא הייתי מעורב בפוליטיקה, פוליטיקה מפרידה ומפלגת בין אנשים, אני הקדשתי את חיי לאיחוד הקהילה ולאהבת ישראל ואהבת האדם, וכדי שלא לפלג את הקהילה שלנו בקשתי מאיוונקה לשחרר אותי מהסכמתי לשאת את התפילה בפתיחת הועידה, והיא מתוך כבוד אלי הסכימה".

רבאי יחזקאל לוקשטיין הוא הרב שגייר את איוונקה טראמפ, ושמו עלה בכלי התקשורת בישראל לאחר שבית דין בפתח תקווה פסל את גיורה של צעירה שגוירה על ידו.
הרב לוקשטיין ועידה רפובליקנים גיור דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד