י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

צפו בוידאו: אטיאס וגפני חוגגים את הניצחון החרדי במינוי הדיינים

שניים מהבכירים שבין אדריכלי הדיל, חגגו בשבוע שעבר את הניצחון החרדי ונאמו בפני באי השבע ברכות לבת ראש עריית בית שמש • אטיאס מספר על הרב עובדיה ומגלה מי נותר בחוץ, וגפני לא יכול שלא להזכיר - "בעבר היו דיינים טובים יותר"

גפני ואטיאס מסתודדים, צילום: קובי גדעון, פלאש90
גפני ואטיאס מסתודדים, צילום: קובי גדעון, פלאש90

סאגת מינוי הדיינים - לידי 'בחדרי חרדים' הגיע תיעוד בו נשמעים גפני ואטיאס, שניים מהבכירים המעורבים בתהליך מינוי הדיינים, שאף השפיעו על הליך הבחירה על זהות וטיב הדיינים שנבחרו, כשהם מסכמים את הניצחון החרדי שהושג בשבוע שעבר.

בתיעוד שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' נשמעים ח"כ משה גפני והשר לשעבר אריאל אטיאס, שניצח על המגעים בוועדה למינוי דיינים מטעם ש"ס לאחר שקודמו בתפקיד כשל, מדברים על הניצחון במהלך שבע ברכות לביתו של ראש העיר בית שמש משה אבוטבול ביום רביעי שעבר.


צילום: יעקב לדרמן

אטיאס נשמע אומר- "מי שלא היה צריך להיבחר, שגדולי התורה ישראל שלא נמצאים איתנו היום ואלו שנמצאים איתנו היום חשבו שלא צריכים להיבחר - לא נבחרו בסוף. מי שהיה צריך להיבחר נבחר. ויש שמחה גדולה ליהדות החרדית".

אטיאס הוסיף: "מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל, ביום שהיו נבחרים דיינים ראויים זה היה יום חג בשבילו, היה שמח ומתפלל ומודה לקדוש ברוך הוא בגלל שזה מחזיק את גופי התורה. זה לא איזה תפקיד, לכן זה יום שמחה ליהדות החרדית. תשע שנים לא נבחרו דיינים לבית הדין הגדול".

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני אמר "זה באמת יום של שמחה מה שנעשה עם הדיינים. חז"ל אומרים שההבדל בין הטוב לרע זה חוט השערה ושם היינו. היינו כחוט השערה בין רע מאוד שהמשמעות היא גורלית בכל מה שהיה אמור להיות בשנים הבאות בנושא של בתי הדין, לבין הטוב שהוא יוצא מן הכלל".

עוד אמר גפני כי "לא שנבחרו דיינים טובים יותר ממה שהיה בעבר. לא. בעבר היו דיינים אפילו הרבה יותר טובים בבתי הדין. אבל המציאות הזאת שהיינו במצב שוועדה קשה מבחינתנו מכל מה שנלווה מן העניין, ואנחנו מודים לקדוש ברוך הוא על זה".
גפני אטיאס מינוי דיינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד