ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

החלטה: פלורידה חייבת לספק אוכל כשר לאסירים

למרות ההוצאות הגדולות, ועל אף שמדובר רק בעשירית מהאסירים - בית המשפט פסק לטובת האסירים היהודים, וחייב את המדינה לספק להם אוכל כשר

בית סוהר בארצות הברית, צילום אילוסטרציה: רויטרס
בית סוהר בארצות הברית, צילום אילוסטרציה: רויטרס

בשורה טובה: מדינת פלורידה חייבת לספק אוכל כשר לכל האסירים היהודיים - כך פסק בסוף השבוע בית המשפט הפדראלי לערעורים בפלורידה.

פסיקת בית המשפט באה לאחר שמדינת פלורידה פנתה לבית המשפט לערעורים, ובקשה ממנו לבטל פסיקה של בית משפט מחוזי שחייב את ראשות בתי הסוהר בפלורידה לספק אוכל כשר.

בתצהיר שהגישה מדינת פלורידה לבית המשפט לערעורים לקראת הדיון, נטען כי האוכל הכשר הוא יקר ועולה לראשות בתי הסוהר מעל 12 מיליון דולר, שכן מדובר בעשרת אלפים אסירים יהודיים הפזורים בבתי הכלא ברחבי פלורידה, המהוה כעשר אחוז מכלל האסירים. רשות בתי הסוהר טענה כי אספקת האוכל הכשר מכבידה על התקציב ומונעת ממנו שיפורים אחרים לטובת האסירים.

"זהו ניצחון ענק, וזה בהחלט מוכיח שאמריקה מגינה על חופש הדת" אמר דניאל בלומברג, יועץ משפטי של קרן בקט למען חופש הדת. בתצהיר שהגיש בלומברג לבית המשפט לערעורים ערב ההכרעה טען כי כשאין מספקים לאסיר יהודי אוכל כשר, האסיר מעדיף לא לאכול והוא מסתובב רעב. "זה מיותר וזה לא תקין, כשאסיר נכנס בשערי הכלא הוא נאלץ לוותר על חירותו ועל הרבה דברים שאינו רשאי לעשות בכלא, אבל את הכבוד האנושי הבסיסי ואת האמונה הדתית שלו לעולם לא יוכלו לקחת ממנו" אמר בלומברג והוסיף כי בשלושים וחמש מדינות ברחבי ארה"ב מסתדרים עם התקציב ומספקים אוכל כשר לאסירים.

"מחקרים מוכחים ששמירה על זכויות חופש הדת בבתי הסוהר מפחיתים אלימות בבתי הסוהר, ומפחיתים את הסיכוי של העבריין לשוב לסורו. הענקת חופש הדת לאסירים טובה לבתי הסוהר, טובה לאסירים, וטובה לאנושות כולה", הוסיף בלומברג.

יצויין כי בבתי הסוהר בניו יורק מקבלים האסירים אוכל כשר למהדרין. בבית הסוהר באודסוויל ניו יורק, שם כלואים אסירים חרדיים רבים, מקבלים האסירים אוכל בכשרות המהודרת המועדפת על כל אסיר ואסיר. כאמור, כעת גם בפלורידה תאלץ רשות בתי הסוהר לספק אוכל כשר לכל אסיר שדורש כך.
פלורידה אסירים יהודים אסירים חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד