ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

מהיום: גירושין יחלו בניסיון ליישוב הסכסוך בשלום

היום (א') נכנס לתוקף חוק יישוב סכסוך במשפחה, לאחר תקנת תקנות בעניין של שרת המשפטים שקד • שקד: "מחובתנו להגן על הילדים, ואני בטוחה שזהו דבר שגם ההורים רוצים יותר מכל. בסופו של דבר הם נשארים הורים, גם כשהם אינם בני זוג עוד"

מהיום: גירושין יחלו בניסיון ליישוב הסכסוך בשלום

מהיום - גירושין יחלו בניסיון ליישוב הסכסוך בשלום. לאחר שוועדת החוקה אישרה לאחרונה את תקנות "יישוב סכסוכים במשפחה" של שרת המשפטים איילת שקד, היום (א') הן ייכנסו לתוקף.

התקנות מאפשרות להפעיל את החוק שהובילו בכנסת הקודמת השר יריב לוין וחברות הכנסת שולי מועלם, מירב מיכאלי ועליזה לביא. החוק קובע כי בטרם ניהול תביעת גירושין בין בני זוג ייערכו לצדדים עד ארבע פגישות ללא תשלום, במטרה לפתור את ההליך בדרכי שלום, ולהימנע מניהול הסכסוך בבתי משפט. זאת, במטרה לפתור את ההליך בדרכי שלום, ולהימנע, ככל הניתן, מניהול הסכסוך בבתי המשפט.

על פי התקנות שמופעלות היום, הפגישה הראשונה של בני הזוג תהיה בסביבה טיפולית ללא עורכי דין. הרכב המשתתפים בשלוש הפגישות הבאות ייקבע לפי אופי הפגישה, בהתאם להחלטת יחידת הסיוע. ככל שאופי הפגישה ימשיך להיות טיפולי - הפגישה תיערך ללא נוכחות עורכי דין. אם הפגישה תישא אופי משפטי - היא תוכל להיערך בנוכחות עורכי הדין של בני הזוג, ולבקשתם. באשר לסעדים זמניים דחופים, התגבשה הסכמה לפיה עורכי הדין יוכלו לטפל בעניין אף בישיבה הראשונה.

שרת המשפטים איילת שקד: "המצב החדש יהווה חלופה יעילה להתדיינות בערכאות משפטיות בנושא רגיש ומורכב כסכסוכי משפחה. הדבר ייטיב עם האזרחים, יקל על המערכת ויעודד הגעה לפשרה ולקבלת החלטות המקובלות מראש על כל הצדדים. סכסוך בין ההורים גורם נזק בעיקר לילדים, ומחובתנו להגן עליהם. אני בטוחה שזהו דבר שגם ההורים רוצים יותר מכל. בסופו של דבר הם נשארים הורים, גם כשהם אינם בני זוג עוד. אני מודה לשר יריב לוין, לחברות הכנסת שולי מועלם, מירב מיכאלי ועליזה לביא, וכן ליו"ר לשכת עורכי הדין, אפי נווה, על ההגעה להסכמות שאפשרו את אישור התקנות".
גירושין שלום בית איילת שקד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד