כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

מפקד המחוז על מטען החבלה בירושלים: "נמנע אסון כבד"

מטען החבלה שנלכד על גופו של מחבל במרכז העיר החריד את תושבי ירושלים • מפקד המשטרה תיאר את השתלשלות האירועים מרגע שמאבטח הרכבת הקלה שם לב שמשהו אינו כשורה

מפקד המחוז על מטען החבלה בירושלים: "נמנע אסון כבד"
משטרה

סיכול פיגוע מטען החבלה בירושלים - מפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי אמר על האירוע היום (א') במרכז העיר ירושלים כי "מדובר במטען גדול שמורכב מכמה מטענים".

הלוי הוסיף כי "מאבטח של הרכבת הקלה זיהה אדם חריג וחשוד, בחור צעיר. הוא ניגש אליו וניסה לדבר איתו. הצעיר לא הגיב. הוא פתח לו את התיק וגילה מטען. מדובר במטען גדול שמורכב מכמה מטענים".

צילום: דובר המשטרה

לדברי מפקד המחוז, ההערכה שהיא שהמחבל "תכנן לפגוע ברכבת הקלה - מדובר בצעיר מבית עולא שהגיע לירושלים. הוא ניצל פרצה כדי להיכנס לעיר. בתיק נמצאו גם סכינים כך שנראה שהמחבל התכונן לבצע פיגוע שמשלב פיצוץ ודקירה. אנחנו ערוכים לכל מתווה פיגוע". איך המחבל נכנס לירושלים? "הוא ניצל פירצה והגיע לירושלים".

כפי שדווח הבוקר בבחדרי חרדים, בשעה 9:00 לערך, מאבטח הרכבת הקלה של עיריית ירושלים שפעל במשימת אבטחת תחנת הרכבת בקרן הרחובות יפו-קינג גורג, הבחין בצעיר העומד מאחורי התחנה כשתיק בידו מה שעורר את חשדו.

המאבטח פנה לחשוד אך זה סירב להתייחס אליו. המאבטח לא הרפה ובדק את תכולת התיק, שם גילה לתדהמתו גילה מטען חבלה מאולתר. המאבטח הרחיק מיד את האזרחים שעמדו במקום, הורה למחבל לשכב תוך כדי שהוא מדווח לכוחות המשטרה.

תוך זמן קצר הגיעו לזירה כוחות גדולים של משטרת ירושלים, סגרו את הזירה וחבלני המשטרה החלו בפעילות לנטרול המטען. בבדיקת החבלנים נתפסו שלושה מטעני צינור בתיקו של המחבל, להם היו מחוברים חוטי הפעלה ומכשיר פלאפון. בנוסף נמצאו בתיקו של המחבל מספר סכינים. החבלנים ניטרלו המטענים ופינו אותם מהזירה.

המחבל, כבן 20 תושב בית עולא שבאיזור חברון, נעצר והועבר לחקירה במפלג המיעוטים של היחידה המרכזית (ימ"ר) ירושלים.

ראש העיר ירושלים ניר ברקת אמר כי "בזכות ערנותם של מאבטחי הרכבת הקלה של עיריית ירושלים נמנע פיגוע גדול. מאבטחי הרכבת הקלה הם חלק ממרקם המגן האנושי הרחב של ירושלים כנגד המחבלים המנסים לזרוע טרור ופחד. המסר שלנו לציבור הוא להמשיך בשגרה, לגלות ערנות ולעולם לא להיכנע לטרור. עלינו לרדוף את המחבלים בכל מקום ללא פשרות וללא מעצורים, ובמקביל להמשיך לפתח ולחזק את ירושלים. אנחנו יכולים להתגאות באנשי הביטחון של עיריית ירושלים ובשוטרי ירושלים על המסירות הגדולה ועל הנכונות לסכן את חייהם על מנת לשמור על תושבי ירושלים. תודה לכם בשם תושבי העיר".
רכבת הקלה מטען חבלה סוכל פיגוע מחבל ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד