ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024

הישג חרדי: תיקון חוק הליבה יוצא לדרך

ביטול הסנקציות שהוטלו בימי ממשלת לפיד על מוסדות חינוך שאינם מלמדים מתמטיקה ואנגלית - יאושר בחקיקה

פרוש. צילום: פלאש 90
פרוש. צילום: פלאש 90

תיקון חוק הליבה יוצא לדרך: היום (א) הופץ חוק הליבה החדש של משרד החינוך, הבא לתקן את גזרות לפיד והחקיקה של 'יש עתיד' ללימודי מתמטיקה ואנגלית בבתי הספר החרדיים, בהובלתם של שר החינוך נפתלי בנט וסגנו מאיר פרוש שפעל בנושא בשנה האחרונה.

החוק נותן לשר החינוך את הסמכות לתת פטור בנושא הליבה, ובעקבותיו צפויה סיעת 'יש עתיד' להעלות מחר הצעת אי אמון במליאת הכנסת בנושא ביטול החובה ללימוד מקצועות המתמטיקה והאנגלית, אותה יוביל ח"כ אלעזר שטרן.

בתזכיר הצעת החוק נכתב: "השר רשאי לקבוע בתקנות, סדרים ותנאים למתן הוראת פטור למוסד חינוך לפי סעיף 5(א), להפעלת מוסד כאמור ולהשתתפות המדינה בתקציבו, אם יחליט השר על תקצוב מוסדות כאמור ובמידה שיחליט".

מסיעת 'יש עתיד' נמסר בתגובה להפצת תזכיר החוק לביטול לימודי הליב"ה: "הצעת חוק שהפיצה הממשלה נועדה לבטל את החקיקה של 'יש עתיד' ללימודי המתמטיקה והאנגלית בבתי הספר החרדיים אותה העברנו בממשלה הקודמת. ראש הממשלה נתניהו מציב את האינטרס הפוליטי לפני טובת ילדי ישראל. איך יפרנסו את עצמם הצעירים החרדים בלי מתמטיקה ואנגלית ובלי ארגז הכלים הבסיסי של שוק העבודה? ואם הם לא יפרנסו את עצמם, מי יפרנס אותם? הצעת החוק הזו אינה הוגנת כלפי התלמידים החרדים שתימנע מהם את האפשרות לפרנס בעתיד אותם ואת משפחותיהם בכבוד ואינה הוגנת כלפי הילדים החילונים והדתיים שעליהם תיפול המעמסה בעתיד, ואף אינה תואמת את ערכי היהדות."

ח"כ אלעזר שטרן מיש עתיד הגיב על ביטול חוק חובת לימודי ליב"ה: "ביטול חובת לימודי הליבה על ידי הממשלה אינו הוגן כלפי הילדים החרדים, כלפי משפחותיהם העתידיות וכלפי התלמידים החילוניים והדתיים שעליהם תיפול המעמסה בעתיד".

ח"כ שטרן, שהיה בין אישי הציבור שהצטרפו להגשת בג"צ לימודי הליב"ה, הוסיף: "סיעת יהדות התורה פועלת בשיתוף פעולה עם שר החינוך לבטל את חובת לימודי הליבה בחינוך החרדי. זהו ניסיון נוסף למחוק מהלך חשוב שהובילה סיעת יש עתיד בכנסת הקודמת, שתכליתה לעודד השתלבות של בני המגזר החרדי בשוק העבודה הרחב, תוך פתיחת מגוון אפשרויות תעסוקה. למדינה יש חובה לדאוג לכל האזרחים שלה לכלים הנכונים כדי שהם יוכלו לפרנס את משפחתם בכבוד ולא להיות נתונים לחסדים ושירותי רווחה. שר החינוך, המתהדר בפרויקטים לקידום לימודי המתמטיקה והאנגלית, יודע היטב את ההשלכות של היעדר לימודים אלו על יכולת ההשתכרות של בוגרי מערכת החינוך. לא נאפשר לממשלת ישראל להצעיד את החברה הישראלית לפי התהום הכלכלית והחברתית. בתזכיר החוק שהוגש נכתב כי מדובר במימוש ההסכמים הקואליציוניים. אלו לא הסכמים קואליציוניים אלא הסכמי כניעה של נתניהו ובנט - שהעדיפו תיקים על פני עתיד ילדינו".
חוק הליבה אלעזר שטרן הצעת חוק חרדים מוסדות חינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד