ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

"גם זהבה גלאון מבינה שצריך להוסיף תקנים לבתי הדין"

כך אמר מנהל בתי הדין הרב שמעון יעקבי ביום השתלמות שנערך היום במלון רמדה בירושלים לדייני בתי הדין הרבניים מרחבי הארץ

צילום: דוברות בתי הדין
צילום: דוברות בתי הדין

יום השתלמות נערך היום (א) במלון רמדה בירושלים לדייני בתי הדין הרבניים מרחבי הארץ.

את הכינוס פתח מנהל בתי הדין הרב שמעון יעקבי בברכה לעשרת הדיינים החדשים שנבחרו לבית הדין הגדול, כשהוא מציין את התקווה של מערכת בתי הדין, ש"עם הצהרת האמונים בפני נשיא המדינה ילכו בתי הדין מחיל אל חיל וימשיכו בעבודת הקודש ביתר עוז וביתר שאת".

הרב יעקבי סיפר כי למרות מילוי השורות בבית הדין הרבני הגדול, עדיין חסרים תקנים רבים לבתי הדין האזוריים וכי מצוקת בתי הדין מועלית בכל פורום אפשרי. לדברי מנהל בתי הדין הרב שמעון יעקבי בשבוע שעבר נערך במשכן הכנסת כנס בנושא "מרוץ המסכויות" כשבמהלכו סיפרה יו"ר הכנס ח"כ זהבה גלאון כי היא מודעת לצורך הדחוף להוסיף תקנים לבתי הדין. "אם זעקת בתי הדין נשמעת גם בפורומים כאלו, אני מקווה כי המצב ישתנה לטובה", הוסיף הרב יעקבי.

אחריו כובד לשאת דברים הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו שהצטרף לברכות על מינוי הדיינים הנוספים לבית הדין הגדול ובירך את הרב שמעון יעקבי מנהל בתי הדין על פועלו הרב בניהול מערכת בתי הדין. בסיום דבריו, ביקש הרב הראשי להעביר מסר לעורכי הדין שלא "לנצל" את קיומם של הרכבים בבתי הדין הגדול כדי להרבות בערעורים לצורך סחיבת תיקים ומשיכת זמן.

בהתרגשות רבה קיבלו דייני בתי הדין את הגאון רבי חגי איזירר, דיין ביה"ד הגדול בדימוס, שהגיע במיוחד למרות חולשתו. בדבריו הנחרצים הדגיש הרב איזירר את הזהירות הרבה שיש לנקוט בפני רוחות זרות המנשבות בפתחי בתי הדין, כשהצעות והסכמים חדשים מנסים לחדור למחננו, אך תפקידם של הדיינים הוא לעמוד בפרץ ולשמור על טהרת בתי הדין הרבניים.

יום ההשתלמות צפוי להמשך עד לסוף היום, וצפויים להשמע בו הרצאות נוספות, הן על חוק המהו"ת שנכנס לתוקפו היום, וכן הרצאה מהכלכלן מר אליעזר שוורצר, פאנל מיוחד של נציגי לשכת עורכי הדין, נציגי משטרת ישראל ושירות בתי הסוהר שירצו בפני הדיינים על נושאים אקטואלים הנוגעים לעבודת בתי הדין הרבניים.
בתי הדין זהבה גלאון יעקובי מינויים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד