כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הנס בירושלים - צעד אחר צעד: הזיהוי, ריתוק המחבל ונטרולו

בחסדי שמים נמנע הבוקר פיגוע התאבדות גדול ברכבת הקלה בירושלים, שהיה עשוי לגבות את חייהם של עשרות בני אדם • צפו במאבטח הרכבת הקלה שהשתלט על המחבל משחזר את אירועי הבוקר שלב אחרי שלב • ברקת: "לרדוף את המחבלים בכל מקום"

צילום: הדס פרוש, פלאש 90
צילום: הדס פרוש, פלאש 90

"תוך כדי כניסת רכבת, סרקתי את התחנה. הבחנתי באדם לבוש כובע, תיק על הגב, נשען על הקיר ומתצפת על התחנה שמאלה וימינה", שיחזר מאבטח הרכבת הקלה שמנע את הפיגוע הבוקר (א) בירושלים את האירועים.


זירת נסיון הפיגוע. צילום: משטרת ירושלים

"ניגשתי אליו תוך כדי תשאול ראשוני, אמרתי שיש פה משהו לא נכון, ביקשתי שיוריד את התיק והוא התנגד. ישר סובבתי אותו בכוח סביר, ביצעתי עליו בידוק ראשוני, הורדתי את התיק והבחנתי בשקית קטנה בתוך התיק - פתאום ראיתי מטען בתוך התיק. ישר הפלתי את הבנאדם על הרצפה".

חבלן המשטרה שהגיע לאזור סיפר: "הגיעו אליי שני אזרחים, צעקו שיש מחבל, ביצעתי פנייה מהירה לכיוון יפו, שם צעקו שיש מחבל. הוא היה מרותק לרצפה, הבנתי שהם פתחו תיק וזיהו מטען צינור, ביצענו הרחקות של האנשים ומשם המשכנו לטפל במטען. ביצענו בידוד מהיר של הזירה, עד להוצאה שלו מהעיר לשטח פתוח".

ראש העיר ירושלים ניר ברקת הזמין הבוקר ללשכתו את מאבטחי הרכבת הקלה שהשתלטו הבוקר על המחבל ברכבת הקלה. ברקת ומפקד מחוז ירושלים במשטרה ניצב יורם הלוי, הודו למאבטחים על תושייתם ואומץ ליבם ועל פעולתם המהירה שבזכותה נמנע פיגוע גדול.

ברקת: "הבוקר בזכות ערנותם של מאבטחי הרכבת הקלה של עיריית ירושלים נמנע פיגוע גדול. מאבטחי הרכבת הקלה הם חלק ממרקם המגן האנושי הרחב של ירושלים כנגד המחבלים המנסים לזרוע טרור ופחד. המסר שלנו לציבור הוא להמשיך בשגרה, לגלות ערנות ולעולם לא להיכנע לטרור. עלינו לרדוף את המחבלים בכל מקום ללא פשרות וללא מעצורים, ובמקביל להמשיך לפתח ולחזק את ירושלים. אנחנו יכולים להתגאות באנשי הביטחון של עיריית ירושלים ובשוטרי ירושלים על המסירות הגדולה ועל הנכונות לסכן את חייהם על מנת לשמור על תושבי ירושלים. תודה לכם בשם תושבי העיר".



























פיגוע מטען רכבת הקלה שחזור נס מחבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד