י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ירושלים – חוויה משפחתית סביב לה

סוף סוף הגיעה השעה לחופשה המשפחתית. החלטתם לנסוע לירושלים עם כל הילדים. אתם בוודאי לא רוצים שהביקור הזה בירושלים יהיה כמו ביקורים שגרתיים אחרים. לכן בדיוק שאלנו את אביב אורנשטיין, מנכ"ל מלון לב ירושלים, מהם המקומות שאסור להחמיץ בביקור משפחתי ואיך אפשר לשדרג את החופשה בעיר הקודש.

ירושלים – חוויה משפחתית סביב לה

לא להיכנס עם רכב למרכז העיר
רוב האתרים המעניינים נמצאים במרכז העיר, בעיר העתיקה וסביבותיה לכן כדאי לחנות באחד החניונים במרכז ולטייל ברגל או ברכבת הקלה. לא מומלץ להתנייע ברכב בעומסים וברחובות הצרים של מרכז העיר.

גן החיות – בילוי של שעות ארוכות
המקום למשפחות בירושלים הוא ללא ספק גן החיות התנכ"י שבו אפשר לבלות שעות ארוכות, גם ללמוד על החיות שהיו בארץ בימי התנ"ך וגם ליהנות ממרחבי דשא ומפינות משחק לילדים.

מתנה קטנה במרחק הקלקה

בתעלות הקשר של גבעת התחמושת

אם אתם מעוניינים להתרשם מהאתרים שקשורים לשחרור ירושלים מידי הירדנים ולאיחודה לפני כמעט 50 שנה, אתם מוזמנים להגיע לגבעת התחמושת. הילדים יכולים להתרוצץ שם בתעלות הקשר וללמוד על הקרבות הקשים במלחמת ששת הימים. אל תשכחו לבקש בקבלה של המוזיאון את הרובים המיוחדים עבור הילדים. אם כבר הייתם בגבעת התחמושת, סעו לגבעת הרדאר, שם יכולים הילדים לטפס על רכבים משוריינים וכן לערוך תצפית מרהיבה ממרומי המגדל על ירושלים וסביבותיה.

תפילה בכותל וסיור במנהרות הכותל
אי אפשר לעבור ביקור בירושלים בלי קפיצה אל המקומות הקדושים ביותר לעם היהודי. ברור שהכותל המערבי הוא גולת הכותרת של החלק הזה בביקור שלכם בירושלים, אבל לא פחות נחמד ומעניין – הוא הסיור במנהרות הכותל. מומלץ בעיקר בערבי הקיץ. ניתן לערוך במנהרות סיור מודרך שהוא גם כיף לילדים וגם מעניין מבחינה היסטורית יהודית וכללית.

טיש בחצר חסידית ירושלמית
אם אתם מעוניינים להתרשם מאחת מן החצרות החסידיות הירושלמיות – כדאי להירשם לסיור מודרך ומעניין הכולל גם השתתפות ב'טיש' חסידי. סיור כזה לא מומלץ לערוך עם ילדים קטנים אלא בעיקר עם בני נוער ומבוגרים יותר. ניתן להירשם לסיור המודרך במרכז קדם ירושלים טלפון 03-6516065.

מזרקות משפריצות מהרצפה וסיור על החומה
ירושלים מציעה גם אטרקציות מיוחדות – חלקן מתאימות בייחוד לימי הקיץ החמים. במזרקה שבפארק טדי, סמוך לשער יפו, אפשר לראות מופע מזרקות שמשפריצות מים מהרצפה וגם לתת לילדים להשתכשך במים. ביקור במפעל המים שבעיר דוד יכול גם הוא להיות מרענן - ניתן לרדת בנקבות יבשות ורטובות ולקנח בשכשוך בבריכת המים. וכמובן, אחת האטרקציות הייחודיות לירושלים - סיור על חומות העיר העתיקה, משם נשקף נוף מרהיב של מרכז העיר ושל הגגות בעיר העתיקה.

איפה יש מסעדה כשרה וטובה?
גם במהלך חופשה משפחתית צריך לאכול מדי פעם. למשפחות עם ילדים כדאי למצוא מקום שיש בו כמובן אוכל מותאם לילדים ומבוגרים כאחד ובמחירים סבירים אבל לא פחות חשוב – מקום לתת לילדים להתרוצץ אחרי האוכל בעוד ההורים יכולים בשקט לסיים את הארוחה. אני ממליץ על ארבעה מקומות מתאימים למשפחה המחפשת לשבת עם ילדיה במקום כשר בירושלים: מתחם התחנה הישנה. במקום מספר מסעדות מהן כשרות למהדרין; קפית בגן הבוטני (כשרות רגילה לא מהדרין); פינתי תלפיות על המרפסת; קינג ג'ורג' בסינמה סיטי. קבוצות מעל 20 איש מוזמנות לאכול בחדר האוכל של מלון לב ירושלים. למי שמתחשק רק גלידה – מומלץ לרדת לעין כרם לרחוב המעיין ללקק גלידה ליד מעיין מרים המפורסם של עין כרם.

ירושלים, בקטנה:
יש כמה דברים שפשוט אסור לפספס בביקור של כמה ימים בירושלים: נסיעה ברכבת הקלה לא בשעות העומס, טיול רגלי ברחוב יפו בין רחוב המלך ג'ורג' לשער יפו, למתבגרים – חיזיון אור קולי במגדל דוד, ביקור במשכנות שאננים ובכרכרה של השר משה מונטיפיורי כולל תצפית מרהיבה על העיר העתיקה , סיור בטיילת של ארמון הנציב כולל תצפית.
.


למידע נוסף>>

ירושלים תיירות נסיעות רכבת קלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד