א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

חילולי השבת: מנדלבליט ייפגש עם החרדים

פרסום ראשון: ראשי המפלגות החרדיות ייפגשו מחר בחדר סיעת ש"ס בכנסת עם היועץ המשפטי לממשלה, בנושא פריצת חומות השבת והפעלת תחבורה ציבורית

מנדלבליט. צילום: עמית שבי, פלאש 90
מנדלבליט. צילום: עמית שבי, פלאש 90

פרסום ראשון: ראשי המפלגות החרדיות יפגשו השבוע עם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בנושא תחבורה ציבורית בשבת ופריצת הסטטוס קוו.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בישיבת ראשי מפלגות הקואליציה הצהריים (א) לאחר ישיבת הממשלה, בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו, עלה נושא התחבורה הציבורית בשבת, כאשר ראשי המפלגות החרדיות - השרים אריה דרעי ויעקב ליצמן ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני - דורשים מציאת פיתרון בנושא.

לאחר הדיון, הוחלט כי החרדים יפגשו מחר בשעות הערב בחדר סיעת ש"ס בכנסת עם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

כזכור, ביום שני שעבר יזם שר התחבורה ישראל כץ מפגש עם ראשי המפלגות החרדיות, כדי להתריע בפניהם על הצורך לטכס עצה ולהיערך כראוי מול העתירה שהוגשה לבג״צ על ידי התנועה הרפורמית בנושא הפעלת תח״צ בשבת. העתירה תוקפת את שר התחבורה אישית על דבקותו בסטטוס קוו ואי נכונותו לשקול מתן היתרים לתח״צ בשבת.

במהלך הפגישה סקר נציג הלשכה המשפטית את העתירה וציין שיש בה קושי מיוחד ויש ספק בנכונות פרקליטות המדינה להגן על עמדת השר כץ. בדיון הועלתה האפשרות שיהיה צורך בחקיקת חוק מיוחד שיגן על השבת במקרה זה.

השר כ״ץ הבהיר כי הוא רואה חשיבות עליונה בשמירת צביונה היהודי של מדינת ישראל והוא נחוש להמשיך ולשמור על הסטטוס קוו ועל השבת למרות כל הלחצים, כפי שעשה בשבע השנים האחרונות.
מנדלבליט חרדים פגישה יועץ משפטי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד