כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

בעקבות טור ב'בחדרי חרדים': תלונה נגד בנצי גופשטיין

ארגון "הבית הפתוח" הגיש תלונה במשטרה נגד יו"ר ארגון להב"ה בנצי גופשטיין, זאת בעקבות דברים שפרסם בטור ב"בחדרי חרדים". גופשטיין בתגובה: "שמח ללמד את השמאלנים את ערכי הדמוקרטיה"

בנצי גופשטיין (יונתן זינדל, פלאש 90)
בנצי גופשטיין (יונתן זינדל, פלאש 90)

ארגון "הבית הפתוח" הגיש היום (ראשון) תלונה במשטרת ירושלים נגד יו"ר ארגון להב"ה, בנצי גופשטיין, זאת בעקבות דברים שכתב בטור באתר "בחדרי חרדים", בו קרא להפגין כנגד מצעד התועבה בסוף השבוע הקרוב.

גופשטיין כתב בין היתר כי "אחת הבעיות הקשות שנשתרשו בשנים האחרונות בקרב שומרי התורה מכל הזרמים והחוגים היא הרפיסות והכניעה ל"מציאות", מתוך "הבנה" שאין מה לעשות כנגד תהליכים ש"גדולים מאתנו", וש"אין בררה" ושאר ביטויים מהסוג הזה".

"גישה זו קונה לה שביתה הן בקרב ציבור המתיישבים שמגיעים כל העת לפשרות עם השלטון שמדכא את ההתיישבות והן בקרב הציבור החרדי, אשר השלטון מזהה חולשה אצלו ובעקבות כך נכנע לרפורמים, מאפשר חילולי שבת, מתערב במערכת החינוך החרדית בכל מיני צורות, ועוד ידו נטויה. אנחנו מעדיפים לשתוק ולהוריד את הראש כדי שלא נצטייר כקיצוניים, אך לא כך למדנו בפרשת השבוע - אם פנחס היה שותק, המגיפה על בני ישראל לא הייתה פוסקת, הוא לא חשש לתדמית".

כאמור, גופשטיין קרא לציבור להפגין נגד המצעד: "ביום חמישי הקרוב נערך לעצור את מצעד הגאווה, בו יופיעו כל הסחי והמאוס של החברה, תחתית החבית של המין האנושי, שכל מטרתם להפיץ את הזוהמה שלהם ולטנף את האווירה של עיר הקודש. אין צורך להכביר במילים על המיאוס שבאותם אנשים. די לנו אם נזכיר את דברי חז"ל בבראשית רבה כ"ו, ה', לפיהם נגזרה הגזרה על דור המבול בעקבות כך שהכירו רשמית באותה תועבה".

גופשטיין הוסיף: "במדינת היהודים (שאמורה להיות גם מדינה יהודית) מכירים באותה צורת חיים כדבר לגיטימי וראשי השלטון אף תומכים ב"זכותם" של אותם אנשים לחיות כבהמות. על זה אמורים לרעוד אמות הספים, ובימים עברו הציבור החרדי לא היה שותק על כך. אך כפי שאמרתי, היום השתנו העתים, הפרקטיות והפשרנות שולטות בכיפה, ואין עם מי לדבר".

כאמור, בעקבות הדברים הגיש הארגון תלונה במשטרה נגד גושפטיין. תום קנינג, סמנכ"ל הבית הפתוח, אמר: "היום בצהריים הגשתי תלונה במשטרה נגד בנצי גופשטיין, יושב ראש ארגון להב"ה, בגין הסתה לאלימות בקריאה שפרסם אתמול באתר חרדי, במסגרת קריאתו הוא מסית וקורא למעשה פנחס במצעד, פרשה המתארת מעשה רצח ממניע דתי".

גופשטיין לא התרגש מהתלונה ואמר בתגובה: "אני שמח ללמד את השמאלנים את ערכי הדמוקרטיה. מדהים שדווקא אלה המציגים עצמם כליברלים וכנאורים מבקשים לסתום לי את הפה ומנהלים ציד מכשפות כנגד כל מי שחושב שמדובר במצעד מתועב. אמשיך לומר את דעותי שהן דעות התורה ואקיים מחאה נגד הפגיעה בצביון היהודי של ירושלים והרצון של חבורת פרובוקטורים להבעיר את העיר. חמור מאוד שהמשטרה מאפשרת את קיום המצעד הפוגע ברגשות התושבים בירושלים. יש להצטער שהצועדים פוגעים במרקם החיים העדין שבה".
בנצי גופשטיין מצעד התועבה תלונה במשטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד