י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

לקראת הסגרת הרב ברלנד - הקלטה מהכלא: "צאו להפגין"

פרסום ראשון • לקראת הסגרת הרב ברלנד לארץ, שיגר הרב הקלטה לחסידיו מתא הכלא בה קרא להם להפגין נגד הרבנים שיצאו נגדו. מקורביו: נדרוש ליווי של רופא עם הגעת הרב לארץ. הרב צריך לעבור סדרת בדיקות • האזינו להקלטה מהכלא

הרב אליעזר ברלנד (אורי לנז, פלאש 90)
הרב אליעזר ברלנד (אורי לנז, פלאש 90)

 

לקראת הסגרתו הצפויה של הרב אליעזר ברלנד לידי רשויות החוק בישראל, שיגר הערב (ראשון) הרב הקלטה מיוחדת מהכלא, בה הוא קורא לחסידיו לצאת ולהפגין מול בתיהם של מספר רבנים שפרסמו כנגדו מכתב חריף.

הרב קורא בהקלטה לכל חסידיו לצאת להפגנות כנגד הרבנים שיצאו במכתב כנגדו, ויבקשו סליחה. "כל בעלי התשובה יגיעו מול הבית של הרבנים האלה" אומר הרב לחסידיו.

הרב ציין כי מדובר בגדולי עולם, אך הרבנים הכי גדולים טועים: "גם אנשים הכי גדולים יכולים לעשות טעות אפילו שהם צדיקי יסוד עולם. אנחנו לא מאשימים אותם ולא כועסים. אנחנו נבוא מול הבתים שלהם לשאת תפילה".



הרב הוסיף, "אנחנו רוצים שיבואו עשרות אלפי בני אדם באוטובוסים מכל קצות הארץ. כל הבעלי תשובה, החברים והתומכים. כל הרבנים האלו הם צדיקי יסוד עולם. אסור לדבר נגדם".

"רבנים גדולים אחרים נאלצו לברוח. אסור להיכשל בשום דיבור נגד אותם רבנים. כולם קדושים וטהורים, הם הצדיקים הכי גדולים בדור. הם הקימו את חסידות ברסלב החדשה. אני אוהב אותם אהבת נפש, מכיר אותם מגיל 13".

הרב הוסיף, "יהיו אוטובוסים מאילת וקריית שמונה. אני רוצה שכולם יגיעו להפגנה מול בתיהם של הרבנים. אנחנו צריכים למחות בהם על הטעות שהם עשו. זה התיקון הכי גדול שיכול להיות".

במקביל, מקורבי הרב נערכים להגעתו לארץ. אחד המקורבים אמר כי אנשי הרב ידרשו ליווי של רופא עם הגעתו לארץ וכי על הרב לעבור סדרת בדיקות בבית החולים מאחר ומצבו הרפואי בכי רע.

כזכור, אנשי הרב שכרו את העיתונאית רות קרייתי שתציג את הגרסה המלאה של הרב לאירועים ולחשדות כנגדו. העיתונאית הביאה את הדברים מזווית הראייה של הרב, בהם בין היתר, הקלטות, אלימות, בעיות רפואיות, תככים, מזימות, סחיטה ותקרית ירי.

הרב אליעזר ברלנד הסגרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד