י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מכשירי שמיעה לילדים: תוכפל השתתפות המדינה

עד כה מימנה המדינה 3,500 שקלים למכשיר, שעלותו מגיעה ל-10,000 שקלים • מינואר יוכפל המימון והמדינה תשתתף ב-7,000 שקלים • ליצמן: זו בשורה לילדים כבדי השמיעה

 סגן השר ליצמן בחברת ילדים כבדי שמיעה בבית מיח"א בחיפה
סגן השר ליצמן בחברת ילדים כבדי שמיעה בבית מיח"א בחיפה

בשורה לילדים לקויי שמיעה: החל בחודש ינואר יכפיל משרד הבריאות את השתתפות ברכישת מכשירי שמיעה לילדים מסכום של 3,500 שקל למכשיר, לסכום של כ-7,000. זאת לאחר שסגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, התעקש במו"מ מול האוצר ובמגעים השונים בדיונים לקראת תקציב המדינה וקיבל תוספת ייעודית לנושא לשנתיים הקרובות.

"ההערכה שלנו שעלות מכשיר שמיעה לילד נעה בין 8,000 שקל לעשרת אלפים שקלים", אומרת גלית כספי מנכ"לית מיח"א – ארגון הפועל למען ילדים חירשים ולקויי שמיעה. "העובדה שהמימון של משרד הבריאות לא עודכן מאז שנת 2002, בעוד שמכשירי השמיעה השתכללו והתייקרו, הטילה הוצאות של אלפי שקלים על הורים לילדים לקויי שמיעה ולכן משמעותי שהמדינה תאפשר לילדים להפוך לאזרחים מועילים ופעילים" אמרה כספי, בציינה כי "לזכותו של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן יאמר שהוא התגייס לטובת העניין ופעל למען הילדים החירשים ובני משפחותיהם. כולנו מוקירים לו תודה על כך".

לפי ההערכה, בישראל חיים היום כ-650 אלף לקויי שמיעה. מצוקת הילדים לקויי השמיעה עלתה גם על שולחן הוועדה לזכויות הילד בכנסת. באחרונה הגיע סגן שר הבריאות לסיור מיוחד ומקיף בבית מיח"א – הארגון למען ילדים חירשים ולקויי שמיעה בחיפה, במהלכו התוודע יותר למצוקה הקשה של הורי הילדים כבדי השמיעה והחירשים. בפרט לאור העובדה, שכיום מאפשרת הטכנולוגיה המתקדמת רכישה ושידרוג למכשירי שמיעה משוכללים ומתקדמים ביותר, אך משפחות רבות נאלצות לוותר על שיפור איכות חיי הילדים הנדרשים לכך, בשל העלויות הכבידות של מכשירים אלו.

במהלך המו"מ עם האוצר דרש סגן השר את גידול השתתפות המדינה ברכישת המכשירים ואכן מאמציו נשאו פרי והתקציב אושר למטרה היעודה. כאמור, החל מינואר, תוכפל השתתפות המדינה ברכישת מכשירי שמיעה לילדים.

סגן שר הבריאות בירך על הסיכום שהושג עם האוצר על הגדלת השתתפות המדינה ברכישת מכשירי השמיעה, ואמר כי זו בשורה לילדים כבדי השמיעה. בהמשך למהלך שביצענו בטיפולי השיניים, שמנו בראש סדר העדיפות את הדאגה לילדים, בפרט לאלו הנדרשים לסיוע ועזרה. "כולנו תקווה שהשתתפות המדינה בעלויות הגדולות תסייע בעדם ברכישת המכשירים ולשיפור איכות חייהם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד