י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

העיתונאי החרדי ביקש סליחה מרבני בית הדין

העיתונאי והסופר קובי לוי שיגר מכתב התנצלות לרבנים ודיינים אותם כינה בעלון שפרסם 'מכשירי חזיר ממש המעניקים לגיטימציה למכשיר "המוגן" ולמכירתו'. לוי: "בתוך להט המאבק לטהור התקשורת צורת הכתיבה וחלק מהדברים גלשו לתחום האסור ולביזוי כבוד התורה"

העיתונאי קובי לוי. צילומסך
העיתונאי קובי לוי. צילומסך

העיתונאי והסופר קובי לוי שיגר מכתב התנצלות לרבנים ודיינים אותם כינה 'מכשירי חזיר ממש המעניקים לגיטימציה למכשיר "המוגן" ולמכירתו'.

בעלון "הסינון הסופי 4" תקף לוי את ההכשרים שניתנו לכל המכשירים המוגנים והמסוננים ותואמי כשר "שאין בינם לבין טוהר הנפש והנשמה ולא קורטוב של אמת" כדבריו.

בנוסף, כותב לוי כי "ההכשר על המכשירים הכשרים הם בניגוד לדעתו של הגראי"ל שטיינמן וגם בית הדין של הגר"נ קרליץ שהכשיר את זה הוא איננו גוף כשרותי באף תחום ציבורי ואיך בית הדין יוכל לקחת על עצמו סמכות לטפל בתחום ציבורי שמעולם לא התמחה בו?" תוהה לוי בעלון שהוציא.

העלון שפורסם עורר סערה גדולה ובמכתב ששלח באחרונה לבית הדין בבני ברק שבראשות הגאון רבי שריאל רוזנברג מתנצל קובי לו ומבקש מחילה בפני בית הדין.

במכתב כותב לוי כי "פרסום הדברים בעלון נעשה מתוך מחשבה של רצון טוב להועיל לציבור ולמנוע מכשולות ובתוך להט המאבק לטהור התקשורת צורת הכתיבה וחלק מהדברים גלשו לתחום האסור ולביזוי כבוד התורה ואף גרמו נזק למאבק ועל כל אני מיצר. ומודה ועוזב ירוחם".

"ובהיות וברור לי כי המאבק בפגעי הטכנולוגיה צריך להיות מנוהל בהכוונתם של גדולי ישראל ועל ידי הרבנים שהוסמכו על ידם לפעול בנושא ובכדי שלא לבוא לידי מכשול מתחייב אני בזאת שאקפיד ביתר שאת לפעול בפעילות הציבורית בנוגע למאבק זה בכפוף לכך".

בסיום מכתבו מקבל על עצמו לוי לא למסור הרצאות יותר בנושא אלא בכפוף לנטילת עצה על ידי אחד מרבני בית הדין שיוסמך לכך.



קובי לוי עיתונאי וסופר בית הדין מכשירים מוגנים סמארטפונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד