י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

"מטוסו של ארדואן כבר היה על הכוונת - ברגע האחרון ניצל"

סוכנות הידיעות רויטרס ציטטה בכיר צבא לשעבר בטורקיה שטוען כי במהלך ניסיון ההפיכה רדפו שני מטוסי קרב אחר מטוסו של ארדואן, שכבר היה נעול על כוונת המטוסים, אך ברגע האחרון לא ירו: "זו תעלומה". במקביל, "מבצע הטיהור" נמשך

נשיא טורקיה ארדואן (רויטרס)
נשיא טורקיה ארדואן (רויטרס)

שני מטוסי קרב רדפו אחר מטוסו של ארדואן אך לא חיסלו אותו. כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס שציטטה הערב (ראשון) בכיר צבא לשעבר המעורה בפרטי ניסיון ההפיכה הכושל.

לדברי הבכיר, ביום שישי בלילה רדפו לפחות שני מטוסי קרב של המורדים אחר מטוסו של נשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן שהיה באוויר בדרכו לאיסטנבול. מטוסי הקרב נעלו את הכוונות על מטוסו של ארדואן ועל שני מטוסי קרב נוספים שהגנו עליו, אך בסוף לא ביצעו את הירי. "למה הם לא הפילו אותו, זו תעלומה", צוטט הבכיר. לדברי בכיר נוסף, "המטוס הנשיאותי היה בבעיה באוויר", אך הוא סירב למסור פרטים נוספים על האירוע.

לדבריו, ההפיכה בוצעה מוקדם משתוכנן זאת ככל הנראה מאחר והמורדים הבינו כי הם נתונים תחת מעקב וכי זמנם קצר.

על פי דיווחים אחרים, כ-25 חיילים השתלשלו בחבלים ממסוקים אל מלון במרמריס ופתחו באש, דקות אחרי שארדואן נמלט מהמקום, ככל הנראה בניסיון לחטוף אותו.

בתוך כך, מבצע הטיהור של ארדואן נמשך. למעלה מ-6,000 אנשי צבא ובכירים ברשויות נוספות נעצרו עד כה בחשד להשתייכות למורדים, בהם 29 מ-300 הגנרלים של צבא טורקיה.

מוקדם יותר השתתף ארדואן בהלווייה המונית שנערכה להרוגים בניסיון ההפיכה, שעומד כעת על 290. ארדואן פרץ בבכי כשדיבר על אב ובנו שנורו במהלך ניסיון ההפיכה. האב, ארול אוצ'אק, היה חבר ותיק של ארדואן. "אנחנו נטפל ברוצחים האלה, בכת הזו, בתומכים של פתהוללה", הבטיח ארדואן, ששוב הטיל את האחריות לניסיון ההפכיה על איש הדת מפנסילבניה, פתהוללה גולן, יריבו של ארדואן שהיה בעבר בן בריתו.

גולן עומד בהכחשתו את ההאשמות וטוען כי אין לו כל קשר לניסיון ההפיכה וכי ארדואן ביים את ההפיכה. תומכי ארדואן דורשים להחזיר את עונש המוות, שבוטל בטורקיה, כאשר ארדואן מצידו כבר אמר כי הקולות נשמעים היטב בלשכתו ולא נשללים על הסף.
ארדואן טורקיה ניסיון הפיכה מורדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד