כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

מנדלבליט: על אף הבדיקה, אני פוגש את נתניהו

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט התארח בכנסת, וסיפר לח"כים כיצד הוא תופס את תפקידו הכפול

מנדלבליט בכנסת הבוקר
מנדלבליט בכנסת הבוקר

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הגיע היום (ב') לועדת חוקה בכנסת, שם דיבר על תפקידו ועל חקירות נתניהו. מנדלבליט אף זכה למחמאה מצידה של ח"כ ציפי לבני, שאמרה כי הוא אמין בעיניה לחלוטין.

"הכח היחיד שלי", אמר היועמ"ש, "זה אימון הציבור זה נרכש בדרך עבודתי. האמון נרכש בשני מישורים, במהירות ובאפקטיביות. טיפול לאחר שנים, לא רוכש אמון ואפקטיביות. ובשום אופן לא על חשבון המקצועיות. אני אחראי גם על שמירה של זכויות נחקרים ועל זכויות אדם".

בסוגיית הכובע הכפול אמר מנדבליט כי "השקפתי שבמצב הקיים שעובד מקום המדינה, בשונה מהמצב בעולם בה המינוי הוא מינוי פוליטי, אצלנו המינוי מקצועי ומחסן מפני הערבוב בין הכובעים.

"יש לכך חיסרון. אני יושב עם רוה"מ על ישיבות עבודה בשאלות קרדינליות ומאידך מתנהלת בדיקה כנגדו, ואנו לא מדברים אף מילה על הבדיקה. חייבים לסמוך עלי ועל רוה"מ שנדע לעשות את ההבחנה זה לא קל. אני לא מרבה להגיע לישיבות ממשלה בין היתר מסיבה זו".

בתשובה לשאלות הח"כים השיב היועץ - "בעניין הבדיקה בעניין רוה"מ, יש לציבור זכות לדעת. אבל חובה לחקור כראוי. כל מה שיכנס לתוכן הדברים, יעשה נזק ואני לא מתכוון להזיק נזק מהותי. רוה"מ לא יודע כלום. פרסמתי הודעה שרוב השמועות אינם מדויקות בלשון המעטה. מתקיימת כעת בדיקה. בעניין מסמך יצחקי, אכן לא ידעתי על קיומו.

"ביום שפורסם המסמך פיניתי את הלו"ז שלי כיון שחשבתי שזה הנושא הכי חשוב לברר שאין איסוף מידע ואכן זה נשלל. אני לא מעוניין להתייחס למסמך כיון שהוא חומר מודיעיני של המשטרה זה הסוד של המשטרה. זה לא יוצא, זה ליבת הסוד. אני עובד יחד עם חבריי במשטרה ויש הסבר לכל מה שמופיע במסמך. אני אוציא מידע לציבור איך לא יחזור על עצמו מצב שלא ידעתי מקיומו של המסמך. לא אמרתי שאני מתנגד להחלפתו של יצחקי, אף שאני מאוד מעריך אותו. הדברים לא יצאו מפי".

כאמור, במהלך הדיון אמרה ח"כ ציפי לבני מ'המחנה הציוני' למנדלבליט - "אתה מוכיח שאתה יכול למלא את התפקיד ללא משוא פנים ובניקיון כפים, אף שהגעת מתפקיד מזכיר הממשלה. אני סומכת עליך לחלוטין".
היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט חקירות נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד