כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

'מסירה' במונסי: העסקן שנחשד בשוחד התפטר

ר' זלמן בק נאלץ לעזוב את תפקידו כמקשר בין הקהילה החרדית לתובע המחוזי, לאחר ששמו נקשר בפרשיית שוחד בחירות • בקהילה מאשימים: "מדובר במסירה וחיסול חשבונות"

אילוסטרציה: פלאש 90
אילוסטרציה: פלאש 90

פרשיית שחיתות ושוחד חדשה - בה מעורב איש קשר חסידי ובכירי ממשל במונסי, מסעירה השבוע את הקהילה החרדית בניו יורק.

איש הקשר החסידי ר' זלמן בק נאלץ להתפטר מתפקידו כמקשר בין הקהילה החרדית ברוקלנד קאונטי לבין התובע המחוזי, בחשד כי הוא מעורב בשוחד בחירות ובמרמה, בפרשיה שהחלה לפני ארבע שנים.

ר' זלמן מונה לתפקידו בשנת 2008 על ידי התובע המחוזי תומאס זגאייב (Thomas Zugibe), לפי העיתון ז'ורנל ניוז המדווח על הפרשה, מחקירה שערך ה-FBI עולה החשד שבק השיג תרומות בלתי חוקיות עבור הסנאטור מלקולם סמית, שהתמודד ב-2013 על ראשות עיריית ניו יורק ונכשל. מדובר בסכום של 27 אלף דולר שגייס בק בקרב הקהילה החרדית והועבר לידיו בצ'קים. שמו של ר' זלמן הוזכר פעמים רבות במשפטו של סמית, שהואשם בשוחד בחירות ונשפט ביחד עם בכירים נוספים לשבע שנות מאסר.

התובע המחוזי שהעסיק את בק, אמר השבוע לכלי התקשורת כי לא ידע כלל על החשדות כלפיו, וכי נודע לו לראשונה עליהן כאשר העיתונאי צלצל לקבל את תגובתו. הוא שיבח באוזני העיתונאי את פעילותו של ר' זלמן בק ואמר כי בזכותו נבנו קשרי אמינות יציבים בין משרד התובע המחוזי לבין הקהילה החרדית, קשר שהתבטא בכך שאנשים החלו לדווח על מקרי פשיעה שונים כולל תקיפת ילדים בקרב הקהילה החרדית, תופעה שלא היתה קיימת כמעט לפני שר' זלמן החל בפעילותו, "הוא הפך להיות נכס יקר עבור המערכת", אמר התובע המחוזי לעיתונאי.

במונסי יודעים לספר כי ר' זלמן בק הינו אחד העסקנים הוותיקים והמוערכים בעיירה, ובשל כך היה מחוזר על ידי פוליטיקאים רבים שנזקקו לקולות הציבור החרדי במונסי, עם זאת יודעים לספר כי בק עזר רבות למשה שטרן, ששמו נקשר לפרשיית שחיתות והונאה בסדר גודל של 126 מיליון דולר, ואשר בגללה הפך למשת"פ של ה-FBI בחקירת פרשיית שוחד הבחירות של סמית - בתמורה להפחתת בעונשו.

במונסי טוענים כי שוב מדובר ב"הלשנות" מתוך הקהילה החרדית, ובנקמנות על פעילותו של בק למיגור הפשע בקרב הציבור החרדי.
שוחד בחירות מונסי שחיתות חרדים זלמן בק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד