י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הרב ברלנד מזהיר: "לא להתגרות בשוטרות"

מנהיג קהילת שובו בנים עם הוראות אחרונות לחסידיו לקראת הגעתו לישראל, דורש שלא לחולל מהומות • במקביל, בנו נחמן מכחיש את ההקלטה שפורסמה בשמו

הרב ברלנד ובנו
הרב ברלנד ובנו

לקראת חזרתו האפשרית של הרב אליעזר ברלנד לישראל, דלפה הקלטה חמורה של הבן נחמן שפורסמה ב'בחדרי חרדים' בה הוא מדבר נגד אביו, ואשר הציתה שוב את המחלוקת בין הצדדים בקרב בני קהילת 'שובו בנים'.

חסידיו של הרב מיהרו לפרסם הקלטה חדשה מנחמן בה הוא מזים את הדברים הקשים ואומר: "אני יד ימינו של אבי מיום עמדי על דעתי. כל הזמן היו איומים ומתנגדים עלי ועל אבא שלי, וכל הזמן ניסו למוטט את כל הקהילה. אני עומד עם אבי כל הזמן בקשר רצוף איתו - גם בתוך הכלא, ליוויתי אותו בגולה ובחוץ לארץ, בארץ הוא היה גר לידי, לא עזבתי אותו לא בירושלים ובביתר, הוא גדול הדור ואוי למי שיגע בו הוא לא ינוקה".

ההקלטה של נחמן ברלנד


בהקלטה הראשונה שפורסמה אומר נחמן: "אם הבד"צ לא מחרים את אבא שלי זה נס, אם אני רק אלך לרבנים ואספר מה אבא שלי עושה, הוא מתחזה לצדיק הדור. הוא לא מתבייש אבא שלי, צביקה גיסי מפחד שהוא יקבל מכות אז הוא לא הולך לתבוע אותו בבד"צ, הוא מפחד שיהרגו אותו. כשידעו את הפשעים שאבא שלי עושה יפסיקו להתקרב אליו, אבא שלי כזה פושע, או שהוא רשע או שהוא חולה נפש, לא איכפת לי מה".

"אבא שלי רוצה להחזיק את האנשים לידו, הכל הוא עושה בשביל שיהיו קשורים אליו. יש אומרים שהוא צדיק ושהוא פיצול אישיות, ושהוא שבע נשמות, יש ויכוח עליו, זה קושיא גדולה עליו. גם אני חסיד שלו במובן מסוים, הוא מחזק אנשים ומחזיר אנשים בתשובה ואלפי אנשים חזרו בתשובה בזכותו, אבל מצד שני מה שהוא עושה"...

הרב ברלנד דורש - בלי אלימות
במקביל, מתפרסמת היום הקלטה מפי הרב ברלנד עצמו, בה הוא מורה לחסידיו כיצד להתנהג בהגעתו לישראל. "כל עם ישראל. כל אלי שיגיעו לקבלת פנים מחר ומבקשים מכולם להתנהג במתינות, בדרך ארץ, דרך ארץ קדמה לתורה כמו שכתוב כל עם ישראל יצא לפני משה, מבקשים מכולם לצאת בדרך ארץ ולקבל את הרב בדרך ארץ, לא להתגרות בשוטרים ולא בשוטרות, לא להרים יד לא להתחצף לא להגיד מילים לא יפות, הכל צריך להיות על פי ההלכה.

"הרב אמר לא להגיד קוצו של יוד, יכולים ללמוד תוספתא מיליון פעם אבל לא לשנות קוצו של יוד, אז כולם להתנהג בדרך ארץ ובמתינות, בענווה בשפלות, לא להתחצף לשום שוטר, להישמע לכל הוראות הסדר, פשוט הרב יוכל לנסוע מיד הביתה. רק תראו שהקהל מתנהג בסדר ובמתינות וברוח טובה עם השוטרים שהם כולם בני אברהם יצחק ויעקב אז כולם יעשו תשובה. אנחנו מתכוונים עד ראש השנה שיהיו כולם בעלי תשובה.

"בזכות שהרב חוזר לארץ גם השופטים יעשו תשובה וגם השוטרים רוצים לעשות תשובה, וכל עם ישראל רוצה לקבל את פני השכינה, ושנוכל כבר בראש השנה לקבל פני משיח ולראות בית מקדש של אש, בפרט ששלושה ימים לפני לוחות ראשונות שכל שנה זה מתחדש, בראש השנה תגידו מים מים, שלא יתחילו לרקוד נגד עיני תיקון מת. שהלוחות לא נכתבו... בזכות קבלת פנים שתהיה במתינות, בדרך ארץ, אז אנחנו נראה את משיח יורד בלהבה של אש ונקבל את רבנו איתנו וכל עם ישראל יעלו יחד לציון הקדוש משיח בן דוד, השם עימכם", נאמר בהקלטה.
נחמן ברלנד יהרגו אותו הקלטה שובו בנים קהילה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד