י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

נס בחדרה: נמנע אסון הדברה נוסף

מקרה משפחת גרוס כמעט חזר על עצמו, לאחר שבני זוג הדבירו את ביתם באמצעות חומר רעיל ואסור לשימוש

צילום ארכיון: אודי גל דובר כבאות והצלה ירושלים
צילום ארכיון: אודי גל דובר כבאות והצלה ירושלים

הדברת מזיקים בבית מגורים - כמעט גרמה לאסון: לוחמי האש מתחנה אזורית חדרה נקראו אמש (א') לטיפול באירוע אשר התברר בדיעבד כבעל פוטנציאל נזק חמור, בדירת מגורים ברחוב שבטי ישראל בעיר, בדומה לאסון משפחת גרוס בירושלים.

הכל החל כאשר בעלת הדירה ובן זוגה ביצעו הדברה באופן עצמאי וסגרו את הדירה לפרק זמן של כשבוע. בתום פרק הזמן האמור, שבה הדיירת לביתה אך לדבריה הריח לא פג ולכן קראה לסיוע מכבי האש.

קצין החומרים המסוכנים להב משנה לירון טוביאנו ולוחם האש קובי מנטש ערכו עם הגעתם פעולות ניטור באמצעות ציוד יעודי בכדי לזהות את מקור, סוג וריכוז החומר.

במהלך הטיפול התברר כי מדובר בחומר האסור על פי חוק לשימוש ביתי ומוגדר כרעל זרחני. החומר, פריניקס 48, מסוכן ורעיל, ואף לפני שנה וחצי שעברה אירוע דומה בו בוצע שימוש בחומר בדברה אסור בירושלים, מה שגבה את חייהם של יעל ואביגיל גרוס ע"ה.

לאור ממצאי הבדיקה הורו לוחמי האש לאסור את הכניסה לבית עד הגעת חברת טיהור, אך בכך לא תם האירוע; במהלך בדיקות מקיפות אשר ערכו לוחמי האש באותו הבניין, נמצא בדירה שבקומה השנייה חומר רעיל נוסף מסוג ארסן, מסוכן במיוחד ואסור אף הוא לשימוש ביתי והורו על פינוי הדירה עד הגעת בעלי מקצוע.

"אנו בעיצומו של הקיץ ורבים מדבירים את בתיהם כנגד חרקים ומזיקים" אומרים בכיבוי האש. "זה המקום לפנות לציבור לנקוט משנה זהירות, להזמין רק בעלי מקצוע מורשים ובעלי רשיון בתוקף העושים שימוש בחומרים המאושרים בסביבה ביתית. כל סטיה מההוראות המחמירות הנהוגות בשימוש ברעלים עלול להסתיים כפי שכבר קרה בעבר באסון. ונשמרתם לנפשותיכם".
הדברה אסון משפחת גרוס חומר רעיל כיבוי אש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד