כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

סכסוך בביתר: מי יהיה הרב הבא של העיר

מועצת הרבנות הראשית לישראל החליטה למנות את הרב מרדכי נגארי רב העיר במקום של רב העיר הספרדי הפורש לגימלאות הרב תופיק אביעזרי, אך ראש העיר מתנגד למינוי

מאיר רובינשטיין. צילום: נתי שוחט, פלאש 90
מאיר רובינשטיין. צילום: נתי שוחט, פלאש 90

סוער בביתר: מועצת הרבנות הראשית לישראל החליטה היום (ב) למנות את הרב מרדכי נגארי, מרבני מעלה אדומים, לאחראי על תחום הכשרות בעיר ביתר עילית, במקומו של רב העיר הספרדי הפורש לגימלאות הרב תופיק אביעזרי.

לטענת גורמים ברבנות הראשית, מינוי הרב נגארי הובא למועצת הרבנות באישור רבה של ביתר הרב תופיק, שצפוי לפרוש לגימלאות בקרוב. אך למהלך יש גם מתנגדים, ובהם ראש העיר ביתר עילית מאיר רובינשטין, ששיגר הצהריים מכתב לרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו, ובו הביע התנגדות למינוי.

"נודע לי כי מנסים להביא או למנות זמנית לעירנו רבנים ללא כל תיאום, לאור כך כי רב העיר הרב תופיק שליט"א מגיע לגיל פרישה", כותב רובינשטיין. "אבקש בזאת לא למנות ולא לקבוע דבר ללא תיאום עמי ועם רבני העיר. ידוע לעם כי העיר ביתר עילית הינה עיר חרדית והכל אמור להיעשות בתיאום עם הרבנים".

בהודעה שפרסם ראש העיר ביתר מאיר רובינשטיין נכתב כי: "ביתר הינה עיר חרדית. לא יעלה על הדעת למנות לעיר במחטף רב דת"ל, בוודאי כמורשה חתימה על כשרות ונישואין, ללא הסכמת רבני העיר וגדולי ישראל".

מהרבנות הראשית נמסר בתגובה שהמינוי נעשה בתיאום מלא עם רב העיר היוצא הרב תופיק.



ביתר ראש העיר רב תופיק אביעזרי מאיר רובינשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד