כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

זה קורה: הרב ברלנד יצא מהכלא - בדרך לשדה התעופה

מנהיג קהילת 'שובו בנים' הגולה יצא משערי הכלא ביוהנסבורג בו שהה בתקופה האחרונה, בדרכו לשדה התעופה המקומי, שם יעלה הערב על טיסה לישראל • אם הכל יתנהל כמתוכנן, הרב ברלנד ינחת בנתב"ג בשעה 8:50 בבוקר • מתעדכן

הרב בדרך לשדה התעופה
הרב בדרך לשדה התעופה

תהליך ההסגרה לקראת סיום: לאחר ארבע שנים ודחיות חוזרות ונשנות, הרב ברלנד יצא משערי בית הכלא ביוהנסבורג שבדרום אפריקה, והוא עושה את דרכו לנמל התעופה על שם אוליבר טאמבו - שם הוא צפוי לעלות על טיסה לישראל, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

נחמן שטרית ונתן בננסון, גבאיו של הרב, נכנסו לחדר הרב בכלא, והוציאו את כל מטלטליו של הרב, כ-150 ספרים, ביגוד ועוד.

ממידע שהגיע ל'בחדרי' כי הרב יצא מהכלא כשהוא עטור בטלית ותפילין, נטלה ובקבוק מים, "הרב היה מאוד מרוגש לקראת חזרתו לארץ". לטיסה יצטרף גבאו נחמן שטרית וככל הנראה גם מספר חסידים.

צפו: מרוקנים את תא הכלא של הרב ברלנד

צילום: נחמן שטרית

במידה ולא יהיו שינויים, הרב צפוי לעלות על טיסה LY54 מיוהנסבורג בשעה 22:45 והיא תנחת בישראל מחר (ג') בשעה 8:50, כאשר מאות מחסידיו צפויים לקבל את פניו בשדה התעופה.

עם הנחיתה בישראל, ייעצר הרב ברלנד מיידית על ידי משטרת נתב"ג. הוא יילקח למשרדי תחנת המשטרה הממוקמת בשדה התעופה ומשם יועבר לחקירה במשרדי להב 433 - שם, במשרדי היחידה הבכירה של המשטרה, מתנהלת החקירה בעניינו.

משם, יילקח למעצר ויובא בפני שופט, בתוך חלון זמן של 24 שעות.

עו"ד רחל תורן שמייצגת את הרב מסרה כי הרב יצא בשעתו את הארץ ללא קשר לחקירה לא ידע ולא יכול היה לדעת אודותיה, "ושב כעת ארצה מרצונו החופשי ומתוך רצון לשתך פעולה עם רשויות החוק". אולם בניגוד לכך, גורמים ממשרד המשפטים מסרו ל'בחדרי' כי הגעתו של הרב לישראל, היא במסגרת צו ההסגרה.

"מדובר באדם מבוגר וחולה כבן 80, ראש ישיבת שובו בנים וגדול המחזירים בתשובה בדורנו, עילוי בתורה ומנהיג עתיר זכויות, איש רב חסד וחמלה" מסרה עו"ד רחל תורן. "הוא סומך על הרשויות שתסיימנה את הטיפול בעניינו במהירות וביעילות" אומרת תורן.

עוד הוסיפה, כי בניגוד לפרסומים, הרב נחשד במעשים שדרגת חומרתם על פי ספר החוקים נמוכה - קשר לתקיפה, כאשר התוקפים עצמם נדונו לעבודות שירות, ומעשים המצויים ברף התחתון של העבירות הרלוונטיות. "אין בליבנו ספק, כי בתום החקירה, חשדות אלה יופרכו, אומרת תורן.

'בחדרי חרדים' ממשיך לעקוב ולדווח אחר ההתפתחויות.

הרב ברלנד יוצא משערי בית הכלא בליווי משטרתי






הרב אליעזר ברלנד טיסה ישראל גלות מאסר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד