ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

מסתמן: הסמכות לפתיחת עסקים בשבת תחזור למשרד הפנים

פרסום ראשון • בפגישת ראשי המפלגות החרדיות עם היועץ המשפטי לממשלה סוכם כי תבחן האפשרות להחזיר את המסכות לפתיחת עסקים בשבת למשרד הפנים

פגישת הראשי הסיעות החרדיות עם היועמ"ש
פגישת הראשי הסיעות החרדיות עם היועמ"ש

מהפך בנושא פתיחת עסקים בשבת ברחבי ישראל: בפגישת ראשי המפלגות החרדיות הערב (שני) עם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט סוכם כי תיבחן האפשרות שהסמכות בנושא פתיחת עסקים בשבת תוחזר לפיקוחו והכרעתו של משרד הפנים. כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

כזכור, בעבר היה הנושא כפוף להחלטתו של שר הפנים, וזכורה אף הכרעתו הדרמטית של השר לשעבר גדעון סער נגד פתיחת מרכולים בשבת בתל אביב.

לאחר מכן הגיע הנושא לשר הפנים סילבן שלום שדחה את הטיפול בנושא וכן השרה גילה גמליאל שסירבה לקבל את הטיפול בנושא. בעקבות כך, הממשלה החליטה להעביר את הסמכות מידיו של שר הפנים לידי הממשלה עצמה ולהקים ועדת מנכ"לים בראשות מנכ"לי משרדי הממשלה הרלוונטיים שתגיש המלצותיה בנידון.

כזכור, "בחדרי חרדים" פרסם כי ועדת המנכ"לים צפויה להגיש את המלצותיה בקרוב, אך הוועדה לא הגיעה להסכמה על מתווה מוסכם והיא צפויה להגיש לממשלה שלוש הצעות שונות, שספק אם יוכלו לצאת לפועל.

משכך, בישיבה שנערכה הערב הוצע כי משרד הפנים ישוב ויקח את הנושא לפיקוחו והוא יהיה אחראי על נושא שמירת השבת - תוך שעליו להתמודד עם בג"ץ שהוגש בנושא.

ל'בחדרי חרדים' נודע עוד כי בישיבה דנו האם הדבר מצריך את אישור הכנסת או שאפשר להסתפק בהחלטת ממשלה בנושא.
פתיחת עסקים בשבת משרד הפנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד