ט"ו אייר התשפ"ד
23.05.2024

נתניהו בכנסת: "לליצמן יש זכרון פנומנלי" • צפו

ראש הממשלה בנימין נתניהו חשף במליאת הכנסת כי חברי כנסת מהאופוזיציה אמרו לשר הבריאות יעקב ליצמן כי הם מוכנים להתפשר בנושא חוק הגיור. נתניהו: "לליצמן יש זכרון פנומנלי". צפו

נתניהו וליצמן (יונתן זינדל, פלאש 90)
נתניהו וליצמן (יונתן זינדל, פלאש 90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו חשף הערב (שני) במליאת הכנסת שיחה אישית עם השר יעקב ליצמן בנושא הגיור כאשר בכירים באופוזציה הודיעו כי הם מסכימים להתפשר בנושא חוק הגיור.
את הדברים אמר נתניהו בדיון שעת השאלות לראש הממשלה במליאת הכנסת במענה לשאלת ח"כ אלעזר שטרן בנושא הגיור.

"אני רוצה לציין משהו שליצמן אמר לי שנגשו אליו כמה חברים מהאופוזציה - הוא שר מצויין. הוא בעל זיכרון לא מבוטל. יש לו זיכרון פנומנלי - ולא תאמינו את מי זה כולל, באו והעבירו לו מסרים גם בנושא הגיור - 'אנחנו באופוזיציה מוכנים להתפשר'".



בתשובה לשאלתו של ח"כ אלעזר שטרן בנושא משבר הגיור אמר נתניהו כי "הרבנות נקבעה בהסדרי מדינת ישראל מהקמתה ועוד לפני כן. על אף שעלתה שאלה גדולה, בן-גוריון קבע עקרון ניסיון להסכמה והידברות. קשה להביא עיקרון מנחה לשאיפה שהציבור החרדי רוצה מדינת הלכה לשאיפה של מדינה שאין בה הלכה. לכן נקבעו הסדרים לאורך השנים שאינם משתנים.

"כשבאתי לתפקיד הזה בפעם הראשונה מצאתי שהדרך הנכונה היא לנסות להגיע להסכמה במידת האפשר וזה לא קל. אני חרד ליצירת הקרע בעם היהודי וגם הקרע הפנימי. הקמנו את ועדת נאמן ומצאנו הסדרים מסויימים. עכשיו אנחנו עומדים בפני השאלה הזו ואני הייתי רוצה לפתור אותה בהסכמה ועד עכשיו אני לא יכול להגיד שהצלחתי.  אל תטיף לי מוסר משום שההסדרים הללו שאתה מדבר עליהם אם הציבור החרדי הגיעו מול חברי האופוזיציה לרבות מהמפלגה שלך".
בנימין נתניהו יעקב ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד