כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

"מחרימי החרדים" חטפו מכה אנושה: רשות השידור תיסגר רק ב-2018

ההסתדרות הודיעה כי סגירת רשות השידור תידחה לתחילת שנת 2018, מה שיגרום לדחייה גדולה בפתיחת התאגיד החדש, נגדו נטען כי הוא מדיר משורותיו עיתונאים חרדים

בניין רשות השידור בירושלים (יונתן זינדל, פלאש 90)
בניין רשות השידור בירושלים (יונתן זינדל, פלאש 90)

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ומנכ"ל משרד התקשורת סיכמו הערב (שני) כי סגירת רשות השידור תידחה ל-2018, זאת מאחר ותאגיד השידור החדש עדיין לא מוכן לפעולה. ההודעה הדרמטית הזו מגיעה שעות ספורות לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו אמר במליאת הכנסת כי "אנחנו רוצים שידור ציבורי רציף וזמין. קבענו שאנחנו רוצים לראות יכולת מלאה של שידור טלוויזיה לצד שידורי רדיו, וכרגע זה לא מתכנס".

מדובר במכה אנושה לתאגיד החדש שייאלץ להמתין לפחות שנה וחצי לפתיחתו, כאשר מאות עיתונאים ואנשי הפקה כבר עזבו את מקומות עבודתם בתקווה להתחיל לעבוד בתאגיד החדש.

נגד התאגיד החדש נטען על ידי רבים כי מנהליו מדירים עיתונאים חרדים משורותיו. בתאגיד כמובן מכחישים בתוקף את הדברים, אך בפועל אין אף לא עיתונאי חרדי אחד שהצליח להכנס לשורות התאגיד החדש.

כאמור, ראש הממשלה התייחס הערב לנושא ואמר כי "אנחנו מנסים לברר למה זה לא מתכנס אבל זה לא מתכנס. קול ישראל מירושלים יהיה מירושלים. לא יעשו קול ישראל מחוץ לירושלים. זה ערך. כולנו מחוברים לזה. לא נראה לי שהם עומדים בזמנים ולכן נצטרך לדון מה עושים עם זה".

מספר שעות לאחר מכן הטילה ההסתדרות את הפצצה על שוק התקשורת בישראל, במה שכבר גורר ביקורת עזה מצד אנשי התקשורת בישראל הטוענים כי המהלך נעשה בכוונה לקבור את הקמת התאגיד החדש בניסיון להותיר את פעילות רשות השידור על כנה, שם עדיין יש לפוליטיקאים שליטה.

בהודעת ההסתדרות נאמר כי "מתוך חשיבות שלא לייצר שום נתק בשידור הציבורי ולייצר שידור ציבורי רציף ומלא, על דעת יו"ר ההסתדרות ומנכ"ל משרד התקשורת, תידחה סגירת רשות השידור לתחילת 2018. יש עוד לוודא שהשידור הציבורי יהיה כפי שגם ציין ראש הממשלה, שידור מירושלים, כבר מיום השידורים הראשון".

מתאגיד השידור נמסר בתגובה: "אנחנו כאן ומתקדמים. תאגיד השידור הישראלי יקום ויעניק לעם ישראל , שידור עצמאי, איכותי ומגוון כפי ששידור ציבורי צריך להיות".
תאגיד השידור החדש רשות השידור ההתסדרות החרמת חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד