כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

קיצוני 'העדה', היזהרו: הוחמר העונש על פגיעה בדגל המדינה

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת 'חוק הדגל, הסמל והמנון המדינה', לפיה, יוחמר עונשם של הפוגעים בסמלי המדינה. העונש: מאסר עד שלוש שנים וקנס עד 58,400 שקל

מעצר מפגין העדה. צילום: לדרמן יעקב
מעצר מפגין העדה. צילום: לדרמן יעקב

מליאת הכנסת אישרה הערב (שני) בקריאה שניה ושלישית את הצעת 'חוק הדגל, הסמל והמנון המדינה' לפיה תוחמר הענישה נגד הפוגעים בסמלי המדינה. הצעת החוק של חברת הכנסת נאוה בוקר וקבוצת חברי כנסת אושרה בתמיכת 38 חברי כנסת מול 12 מתנגדים.

על פי ההצעה, תוחמר הענישה בגין עבירה של פגיעה בכבוד דגל המדינה או סמל המדינה ולקבוע כי דינו של מי שעבר עבירה כאמור יהיה מאסר עד שלוש שנים, במקום שנה אחת, וקנס עד 58,400 שקלים חדשים במקום קנס של עד 300 לירות.

מנסחי הצעת החוק כיוונו אמנם לאזרחי ישראל הערבים, אך החוק יוחל כמובן גם על קיצוני מאה שערים שנוהגים אף הם לשרוף מדי פעם את דגל המדינה.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "סעיף 5 לחוק הדגל, הסמל והמנון המדינה קובע בניסוחו המקורי, כי כל אדם הפוגע בכבוד דגל המדינה דינו - מאסר עד שנה אחת. תקופה זו אינה עולה בקנה אחד עם סעיף 167 לחוק העונשין (פגיעה בדגל או בסמל של מדינה ידידותית) הקובע מאסר של שלוש שנים.
"מן הראוי כי העונש על פגיעה בדגל המדינה יהיה כבד מן העונשים המוטלים על פגיעה בדגליהן של מדינות ידידותיות אחרות, ולכל הפחות שווה לו. על כן, מוצע להשוות את העונש על פגיעה בסמל ובדגל המדינה, לפגיעה בסמליהן ובדגליהן של מדינות ידידותיות.

"כהמשך לכך, סעיף 5 לחוק קובע גם אפשרות של מתן קנס בסך 300 לירות לכל אדם המשחית את דגל המדינה. סכום זה אינו מידתי ואינו מעודכן לימינו. על כן מוצע לשנות את סעיף 5 לחוק ולקבוע מאסר של שלוש שנים או קנס בגובה 50,000 שקל או שני העונשים כאחד".

עוד נכתב כי "נוסף לזאת, ובשל ריבוי המקרים של שריפת דגל ישראל במהלך ההתפרעויות והפרות הסדר שהתקיימו ברחבי הארץ בתקופה האחרונה, מוצע כי כל אזרח ישראלי השורף את דגל ישראל, ובכך מעיד כי אין ברצונו להיות אזרח המדינה, ישללו ממנו הטבות שונות אותן מדינת ישראל מספקת לאזרחיה כדוגמת קצבאות ביטוח לאומי, סבסוד טיפולים רפואיים, סבסוד ומלגות בהשכלה גבוהה וכד'".
העדה החרדית שריפת דגל המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד