י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

עיריית ב"ב לומדת מהסיקריקים: תפרסם שמות

אחרי פסק ההלכה של רבני שכונת פרדס כץ נגד משכירי דירות לעובדים זרים ולפליטים, מגיע תור העירייה: "נפרסם השמות של המשכירים, ונגיש כתבי אישום נגד מפצלי דירות"

פליטים בבית שכור. צילום ארכיון
פליטים בבית שכור. צילום ארכיון



לפני שבוע חשף אתר 'בחדרי חרדים' פסק הלכה של רבני שכונת פרדס כץ בבני ברק, שהחליטו להתייצב כאיש אחד כנגד השכרת דירות בשכונה לעובדים זרים ולמסתננים מסודן ומאריתריאה.

בשנים האחרונות רכשו לא מעט חרדים דירות בשכונה במחירים זולים, פיצלו אותן לכמה דירות, וכעת משכירים אותן לפליטים מסודן ומאריתריאה במחירים מופקעים. אלא שהיוזמות הנד"לניות של כמה אנשי עסקים חרדים, הפכו את החיים בשכונה, שהתחרדה בשנים האחרונות, לבלתי נסבלים.

לדברי עסקנים בשכונה, מאות פליטים שהסתננו לישראל מגבול מצרים החלו להסתובב בשכונה, והתנכלו לא אחת לילדים קטנים. רבים מהתושבים לא מאפשרים לילדיהם לצאת לאחר שמונה בערב מהבית, בשל החשש מהפליטים.

כעת, שבוע לאחר חשיפת פסק ההלכה, נכנסת גם העירייה לתמונה, ומודיעה כי תפעיל בימים הקרובים פקחים, כנגד מפצלי הדירות הבלתי חוקיות.

על פעילות זו הוחלט בוועדה מיוחדת שמונתה על-ידי ראש העיר, יעקב אשר.

בישיבת הוועדה הודגש, כי התופעה מתרחבת בהיקפים ניכרים, שכן רבים מהסודנים שהתגוררו באזור הסמוך לתחנה המרכזית בתל-אביב נטשו אותו, בשל פתיחת נקודת-משטרה בקרבתם.

בין היתר, הובהר בישיבה, שישנם בעלי דירות בשכונת פרדס-כ"ץ שמפצלים את דירותיהם, כדי להשכירן ליותר ויותר סודנים. ישנם בעלי דירות שדוחסים בהן כעשרה סודנים לדירה וגובים בין 200-100 דולר לכל שוכר, וכך מגדילים בעלי הדירות את הכנסותיהם מהן פי כמה וכמה. בנוסף לכך, ישנה בעייה של מעסיקים שמבקשים להעסיק עובדים במחירים זולים, ומשום כך הם מקבלים סודנים לעבודה.

יפורסמו שמות המעדיפים את האינטרסים האישיים

מול סיכונים אלו של שוהים בלתי חוקיים, שגורמים סיוט לתושבי השכונה, סוכם בעירייה לפעול כבר בימים הקרובים במתן דוחו"ת ובהגשת כתבי אישום נגד מפצלי דירות, שכידוע, הקנסות בבתי המשפט לגביהן גבוהים ומגיעים, לא אחת, לסכומים של כ-100,000 שקלים חדשים.

נגד משכירי דירות לסודנים רבים בדירה, תפעל העירייה במישור של חוק רישוי עסקים, שכן השכרה מסוג זה כבר אינה בגדר שכירות רגילה, אלא הפיכת הדירה לעסק המצריך רישיון חוקי. צעדים מסוג זה ינקטו גם נגד בעלי עסקים המופעלים בשירות הסודנים, בניגוד לחוק.

העירייה גם שוקלת לפרסם בימים הקרובים התראה לציבור משכירי הדירות, שבנוסף לפעילותה החוקית כנגד פיצול דירות והשכרת דירות לסודנים רבים. היא גם תפרסם ברבים את שמותיהם של משכירי דירות אלו, כדי שהציבור יידע את זהותם של אלו המעדיפים את האינטרסים האישיים והכספיים של עצמם, לעומת הפגיעה החמורה והבלתי הוגנת כלפי כלל ציבור התושבים.

היום גם הודיע השר אלי ישי, כי המצב הכללי בארץ מחמיר והולך בתחום זה, וכי התרבו מספר הסודנים החודרים ארצה. "חבל שהממשלה דוחה כל פעם את התכנית להקמת גדר ארוכה לאורך הגבול המצרי למניעת מצב זה, שעלול להביא סכנות חמורות לכלל האוכלוסיה", אמר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד