י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

אייכלר זעם: האברכים מופלים לרעה

בדיון סוער בועדה לפניות הציבור, דרש אייכלר מנציגי הממשלה להשוות את תנאיהם של אברכים מקבלי הבטחת הכנסה לשאר הזכאים

אייכלר. צילום: הדס פרוש - פלאש 90
אייכלר. צילום: הדס פרוש - פלאש 90

הועדה לפניות הציבור דנה היום (ב) בקשיים הניצבים בפני האברכים הזכאים להבטחת הכנסה. במהלך הדיון הודיעו נציגי משרד החינוך ורשות המיסים, כי למרות מה שכתוב בטופס הבקשה, אברכים לא יידרשו להביא אישורים שאין להם דירות ונכסים, ושני המשרדים יעבירו ביניהם נתונים על נכסי האברכים. כמו כן ישקלו במשרד החינוך הוספת מועדי עדכון נתונים של מצב המשפחה, כמה פעמים בשנה, כדי לאפשר כניסה לזכאות למי שנולד לו ילד שלישי. כאשר בינתיים, אברך שנולד לו הילד השלישי לאחר מועד הרישום השנתי, מאבד את הזכאות עד סוף השנה.

יו"ר הועדה ח"כ ישראל אייכלר מחה נמרצות על האפליה הבסיסית בין מקבלי הבטחת הכנסה רגילים שקצבתם אינה תלויה במספר המבקשים. שם הקצבה היא תקציבית ולא בגדר "תמיכה". לכן אין הגבלה תקציבית לזכאותם. גם אין הגבלת זמן לקבלת הקצבה. אין להם חסימה של שנה שלימה לקבלת זכאות. בכל רגע שהוא הופך לזכאי, יכול אדם לקבל הבטחה הכנסה. רק אצל האברכים מגדירים זאת כ"תמיכה", ולכן הבג"צ יכול היה לפסול אותה. נוצרה גזירה חדשה, שאין זכאות ליותר מחמש שנים, כאשר אלה שקיבלו בעבר ינוכו להם השנים הקודמות משנות הזכאות. אין הגבלה כזאת בהבטחה הכנסה רגילה. בנוסף לכך אין אפשרות להוסיף עוד אברכים זכאים, בלי לפגוע בגובה הקצבה של אלף השקלים למשפחה. ככל שירבו זכאים, תקטן התמיכה לכל אחד מהזכאים.

אפליה נוספת היא בכך שרק אצל אברכים אסור שיהיה לאב רכב, והוא לא יכול להתפרנס בערב מהסעה. את כל הדברים האלה בקש יו"ר הועדה לפניות הציבור מנציגי הממשלה לשנות. תשובתם הייתה שהכל תלוי בחקיקה שהממשלה תחוקק בכנסת.

ח"כ אייכלר פנה לשרי החינוך והאוצר ולחברי הכנסת החרדים, לעמוד על המשמר לקראת התקציב הקרוב, להשוות את כל התנאים של הבטחת הכנסה רגילה לאבטחת הכנסה לאברכים עניים.

משרד החינוך הודיע בועדה לפניות הציבור כי יעמדו לרשות האברכים הנרשמים בכל שעות היממה בטלפון מוקלט. מי שישאיר מספר טלפון לשאלות, יחזרו אליו גם אם לא קיבל מענה במקום. כמו כן הנפיקו חוברת מיוחדת של תנאי הזכאות לקראת הרישום לזכאות שתועבר דרך המוסדות לכל האברכים. אין צורך להביא את הטפסים הנדרשים למשרד. אפשר לשלוח בפקס או במייל ולקבל תשובות בטלפון.

קהל"ת קרן הסיוע ללומדי תורה, תהיה זמינה בטלפון 025604545 אפשר גם להשאיר טלפון לחזרה.
אפשר לשלוח הטפסים המצויים במשרדי המוסדות עד לז' מנחם אב תשע"ו
אל הפקס 025604529 או במייל [email protected]
ישראל אייכלר הבטחת הכנסה אברכים אפליה פרנסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד