י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מאות מחכים לרב ברלנד בשדה התעופה; הנחיתה עכשיו

בעקבות ההודעה על שובו של הרב לישראל הגיעו מאות חסידיו לשדה התעופה, פלוגת שוטרי יס"מ הוצבה לא הרחק מהם כדי למנוע פרובוקציה • טרם ברור לאן יובל הרב עם נחיתתו בארץ

הרב ברלנד על המטוס בדרכו לארץ
הרב ברלנד על המטוס בדרכו לארץ

מאות מחסידי הרב ברלנד, זורמים מאז שעות הבוקר (ג') לשדה התעופה בן גוריון, לקראת נחיתתו בישראל. במחסום הבידוק בכניסת רכבים למתחם שדה התעופה נבדקים החסידים למטרת בואם, אך רובם ככולם מצליחים לעבור את הבידוק ולהגיע אל השדה - שם מתרכזים באולם מקבלי הפנים.


ההמונים בשדה התעופה

התאספות החסידים היא על אף הידיעה כי הרב ייעצר עם נחיתתו, ולא צפוי לצאת בדרך הידועה והמוכרת - כך שבכל מקרה לא ייתקלו ולא יראו אותו. המתח בקרב החסידים עצום, ועל אף הוראת הרב ששוגרה אתמול בהקלטה, שלא לנהוג באלימות אלא רק "במתינות", במשטרה נערכים להתפתחות ופלוגת יס"מ מוצבת בשדה, לא הרחק מחסידי הרב.

אל הרב ברלנד שעלה אמש על טיסת אל-על מדרום אפריקה לישראל מתלווים כשלושים מבני קהילתו שנדדו אחריו ברחבי העולם, וכעת שבים לישראל יחד עמו.

במטוס, הושב הרב בירכתיים, בשורה האחרונה, כשלצידו אנשי אבטחה - אפשר כי מדובר בשוטרים מישראל. אלו מרחיקים מהרב את החסידים ואינם מאפשרים מגע ישיר, זאת בשל מעמדו של הרב, כחשוד העומד להסגרה בישראל.

סקרנות רבה בקרב החסידים היא להבין מה היעד הראשון אליו יובא הרב, עם נחיתתו ולאחר בדיקה רפואית. ממידע שפורסם בלעדי ב"בחדרי" אתמול עולה, כי עד להבאתו בפני שופט יילקח הרב למשרדי היחידה החוקרת את תיקו להב 443. את החסידים מסקרנת השאלה באיזה בית מעצר יושם הרב עד למשפט, שכן חלקם מתכוונים לשהות בסמיכות לכל מקום בו ישהה.

אמש יצאה לראשונה הודעה רשמית מצד גורמים בקהילת 'שובו בנים', האומרת כך: "הרב ברלנד יגיע מחר בבוקר, יום שלישי, ארצה. הרב עולה הלילה על הטיסה מיוהנסבורג. לקראת נחיתתו, מסרה באת כוחו עו"ד רחל תורן, כי הרב יצא בשעתו את הארץ ללא קשר לחקירה לא ידע ולא יכול היה לדעת אודותיה, ושב כעת ארצה מרצונו החופשי ומתוך רצון לשתף פעולה עם רשויות החוק.

"מדובר באדם מבוגר וחולה כבן 80, ראש ישיבת שובו בנים וגדול המחזירים בתשובה בדורנו, עילוי בתורה ומנהיג עתיר זכויות, איש רב חסד וחמלה, והוא סומך על הרשויות שתסיימנה את הטיפול בעניינו במהירות וביעילות" אומרת תורן.

לראשונה מתייחסים בקהילה ישירות לחשדות כנגד הרב ומציינים - "ראוי להדגיש, כי בניגוד לפרסומים, הרב נחשד במעשים שדרגת חומרתם על פי ספר החוקים נמוכה - קשר לתקיפה, כאשר התוקפים עצמם נדונו לעבודות שירות, ומעשים אסורים המצויים ברף התחתון של העבירות הרלוונטיות". עורכת הדין מוסיפה עוד ואומרת כי "אין בליבנו ספק, כי בתום החקירה, חשדות אלה יופרכו".

החסידים מתאספים בנתב"ג











ברלנד מוסגר חקירת הרב ברלנד הרב ברלנד בישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד