י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מתווה גלנט לחיסול מצוקת הדיור החרדי יוצא לדרך

המהלך שנחשף ב'בחדרי חרדים' יובא לאישור קבינט הדיור, שם הוא צפוי להיות מאושר • כל הפרטים

השר יואב גלנט, צילום בחדרי חרדים
השר יואב גלנט, צילום בחדרי חרדים



המהלך שנחשף ב'בחדרי חרדים' יוצא לדרך - שר השיכון יואב גלנט הגיש הצעת מחליטים ארוכת טווח בקבינט הדיור שתעלה להצבעה בקבינט הדיור בשבוע הבא, שתשפיע בצורה דרמטית על מצוקת הדיור החרדית.

כזכור, לפני כשבועיים חשף 'בחדרי חרדים' את טיוטת הצעת המחליטים שהועברה לעיון חברי הכנסת החרדים, ובה פיתרון מצוקת הדיור עבור המגזר החרדי. בשבוע שעבר אף פורסם כי נרשמה מתיחות בין השר גלנט לאביגדור יצחקי ראש מטה הדיור הלאומי, כאשר גלנט דרש להביא את אישור המתווה לממשלה ואילו יצחקי דרש להביא אותו לאישור קבינט הדיור.

לדברי שר הבינוי והשיכון יואב גלנט - "ההחלטה שאנחנו עומדים להעביר נוגעת למגזר גדול שמתמודד עם מצוקת דיור קשה מאוד. באחריותנו לדאוג לכל המגזרים בארץ ולהתאים פתרונות דיור לצרכי הקבוצות השונות. גיבשנו בתכנית צעדים עבור המגזר החרדי ל-20 השנים הבאות, שבהם הממשלה תידרש לבניית כ-200 אלף יחידות עבורו. עד היום, המענה לצורך זה היה חלקי ונקודתי. בהחלטה הנוכחית, אנחנו מעגנים כמדיניות ממשלה לטווח הרחוק, מענה עבור מגזר בעל מאפייני דיור ייחודיים".

אלי פלאי, יו"ר 'המכון החרדי למחקרי מדיניות' שהתוכנית נעשתה בשיתוף עמו אמר - "הצעת המחליטים מהווה תחילת היישום של תכנית אסטרטגית ארוכת טווח, והיא הפעם הראשונה שהמדינה נותנת מענה בראייה רחבה למאפייניה הייחודיים של החברה החרדית. הצעת המחליטים תסלול את הדרך לשיתוף פעולה מלא ומבוסס אמון הדדי בין הממשל ובין הציבור החרדי".

עיקרי התכנית שתעלה לאישור קבינט הדיור

בתכנית מוצגים שלושה פתרונות מרכזיים למצוקת הדיור של האוכלוסייה החרדית: ציפוף האזורים החרדיים והרחבתם, ככל הניתן, הקמת שכונות חרדיות בערים הטרוגניות והקמת ערים חרדיות או שכונות חרדיות צמודות-דופן לערים קיימות.

כמו כן מטילה ההצעה על מנכ"ל מנכל משרד הבנוי והשיכון להקים צוותי עבודה שיביאו לקבינט המלצות לגבי הקמת הערים, אפיון הצביון של בניה חרדית ואיתור הערים בהן יוקמו שכונות חרדיות.

במסגרת ההחלטה מוצע לאפשר שיווק מכרז לצביון חרדי, המותאמים לאורח חייה של האוכלוסייה החרדית, ובתוך כך הגבלת גובה הבניינים בשל שימוש במעלית שבת, תשתית ענפה לתחבורה ציבורית, היקף גדול של מוסדות ציבור ועוד. החלטה זו כפופה לאישורו של היועמ"ש לממשלה בנושא.

יש להדגיש כי אמנם התכנון והשיווק הייעודי יעשה באופן שמצהיר מפורשות על התכנון, כדי לאותת לשוק בצורה ברורה על כוונת הממשלה לייעד את המתחם המדובר לאוכלוסייה חרדית - אך עם זאת המכרז יהיה פתוח ללא אפליה לכל גורם המעוניין להשתתף בו הן כיזם, והן כרוכש יחידת דיור.
יואב גלנט מתווה הדיור מצוקת הדיור החרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד