י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הרב ברלנד נחת בארץ ונעצר מיד על ידי משטרת ישראל • מתעדכן

הסאגה הגיעה לסיומה - משטרת ישראל עצרה את מנהיג 'שובו בנים' הרב אליעזר ברלנד עם נחיתתו בארץ הבוקר • מאות מחסידיו צובאים על נתב"ג מאז שעות הבוקר; הרב הורד מהמטוס ונלקח בניידת משטרה - צפו בתיעוד מנמל התעופה

מאות החסידים הצובאים על נתב"ג מאז שעות הבוקר. צילום: יונתן זינדל, פלאש90
מאות החסידים הצובאים על נתב"ג מאז שעות הבוקר. צילום: יונתן זינדל, פלאש90

הרב ברלנד נחת בישראל, ונעצר על ידי המשטרה - הבוקר (ג') הגיעה לסיומה הסאגה בת ארבע השנים שהחלה עם פתיחת החקירה נגד הרב ברלנד, בריחתו מהארץ והסגרתו. כפי שנחשף בשבוע שעבר ב'בחדרי חרדים', הבוקר נחת הרב בנתב"ג, ומיד נעצר על ידי המשטרה.

ממידע שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' עולה כי ככל הנראה יובא הרב ברלנד למתקן שב"ס קודם החקירה בלהב 433, ויתכן גם כי החקירה הראשונית תיערך שם.

מאות מחסידי הרב אליעזר ברלנד נמצאים מאז שעות הבוקר המוקדמות באולם מקבלי הפנים בנמל התעופה בן גוריון. בשעה 9:12 טיסת LY 054 של אל על נחתה בישראל, אולם המטוס לא הגיע ישירות לשרוול על מנת לפרוק את הנוסעים.

ממידע שהגיע ל'בחדרי חרדים' עולה לאחר הנחיתה עצר המטוס שלא על מנת להוריד נוסעים. הרב ברלנד, שמבוקש לחקירה בישראל זה ארבע שנים, הורד מהמטוס על ידי שוטרים ונלקח בניידת משטרה. המטוס המשיך המסלול הרגיל על מנת להוריד את הנוסעים.

מיד עם נחיתתו ומעצרו של הרב נמסר על ידי משטרת ישראל - "בתום הליך מאומץ וממושך, עצרה הבוקר יחידה ארצית של משטרת ישראל את הרב אליעזר ברלנד, הדרוש מזה זמן לחקירה".

הרב "עזב את הארץ בחודש פברואר 2013, שעה שמתנהלת חקירה בעניינו. מאז, נקטה משטרת ישראל בשיתוף המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה ובסיוע גורמי משרד החוץ, במהלכים מאומצים וממושכים, על מנת להביא לאיתורו ולהבאתו ארצה לצורך חקירתו בגין החשדות המיוחסים לו. במסגרת זו הוגשה זה מכבר בקשת הסגרה בעניינו לרשויות הרלוונטיות בחו״ל, שכאמור הושלמה הבוקר עם מעצרו בנתב״ג.

"בחודשים האחרונים נעצר הרב אליעזר ברלנד על ידי הרשויות בחו"ל והבוקר כאמור, עם נחיתתו בנתב"ג, נעצר והובא לחקירה על ידי יחידה ארצית של משטרת ישראל. בהתאם להתפתחות החקירה יוחלט באם תבקש המשטרה מבית המשפט להאריך את מעצרו. החקירה מלווה על ידי פרקליטות מחוז ירושלים".

עשרות חסידי הרב שנסעו יחד עם הרב ברלנד בטיסה פתחו בשירה עם נחיתתו של רבם בארץ - "ובאו האובדים לארץ אשור", "ירושלים, הרב בירושלים".


ההמונים בשדה התעופה

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', מאז שעות הבוקר זורמים מאות מחסידי הרב לשדה התעופה בן גוריון, לקראת נחיתתו בישראל. במחסום הבידוק בכניסת רכבים למתחם שדה התעופה נבדקים החסידים למטרת בואם, אך רובם ככולם מצליחים לעבור את הבידוק ולהגיע אל השדה - שם מתרכזים באולם מקבלי הפנים.

התאספות החסידים היא על אף הידיעה כי הרב ייעצר עם נחיתתו, ולא צפוי לצאת בדרך הידועה והמוכרת - כך שבכל מקרה לא ייתקלו ולא יראו אותו. המתח בקרב החסידים עצום, ועל אף הוראת הרב ששוגרה אתמול בהקלטה, שלא לנהוג באלימות אלא רק "במתינות", במשטרה נערכים להתפתחות ופלוגת יס"מ מוצבת בשדה, לא הרחק מחסידי הרב.

עודכן: 10:05

בנו של הרב, נחמן ברלנד, הגיע אף הוא לשדה




צילום: ינותן זינדל, פלאש90








הרב אליעזר ברלנד הרב ברלנד בישראל פרשת ברלנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד