י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הרב ברלנד הובל למתקן שב"ס • כל הפרטים על הצפוי בהמשך

מנהיג 'שובו בנים' נחת בנתב"ג, שם חיכו לו מאות מחסידיו שלא זכו לראותו, והובל מיד למתקן שירות בתי הסוהר • התלמידים הגיעו לתחנת להב 433 בלוד • 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים על חקירת ואישום הרב, מרגע שהוסגר לישראל

צילום: וואלה חדשות
צילום: וואלה חדשות

הרב בישראל: עם נחיתתו בנתב"ג של הרב אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת שובו בנים, לאחר שהוסגר לישראל כפי שנחשף ב'בחדרי חרדים' - הורד הרב על ידי שוטרים מהמטוס ונלקח למתקן שירות בתי הסוהר.

מאות מחסידיו של הרב הגיעו החל משעות הבוקר לנמל התעופה בן גוריון ובמתינו לבואו, ואף פרשו שטיח אדום לכבודו. במשטרת מרחב נתב"ג נערכו בהתאם ושוטרים נפרשו באולם קבלת הנוסעים ובמקומות נוספים. כאמור - עם נחיתת המטוס, הורד הרב ברלנד ונעצר. הוא הועבר למתקן שב"ס ברכב שהמתין לו ליד המטוס, כאשר מאות הממתינים לא זכו לראותו.


חסידי הרב שרים לכבודו עם הנחיתה ומעצרו מיד ברדתו מהמטוס. צילום: וואלה!

לאחר שהבינו החסידים כי לא יראו אותו בנתב"ג, הם נסעו לתחנת לה"ב 433 בלוד, לשם אמור היה הרב להגיע. על מנת למנוע חיכוכים מיותרים, הרב נלקח למתקן שב"ס. למרות זאת, מאות ממשיכים להתגודד מחוץ לתחנת היחידה ארצית של משטרת ישראל בלוד.

הרב ברלנד נחקר בשעה זו במתקן שב"ס, ובהמשך ככל הנראה יובא לבית המשפט, שם המשטרה תבקש להאריך את מעצרו. מי שמלווה את תיק החקירה היא פרקליטות המדינה, בפברואר 2013 המחלקה הבינלאומית הגישה בקשת הסגרה, ועם השלמת התהליך - פרקליטות מחוז ירושלים תלווה את התיק.

עם בקשת ההסגרה לדרום אפריקה, העבירה הפרקליטות ראיות או אפילו טיוטת כתב אישום נגד הרב ברלנד. ב-24 השעות הקרובות המשטרה תבקש להאריך את מעצרו של הרב בבית המשפט, וכתב אישום יוגש לכאורה בעוד זמן לא רב.

על פי הודעת המשטרה, "השלמת הליך ההסגרה הבוקר היא ביטוי נוסף לפועלן הנחוש והמקצועי של משטרת ישראל, הפרקליטות ורשויות האכיפה בארץ ולשיתוף הפעולה ההדוק עם רשויות אכיפה בעולם, אשר אינו תחום בגבולות הזמן והמקום".













הרב אליעזר ברלנד הסגרה הרב ברלנד בישראל כלא ניצן חסידים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד