כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

צפו: נשיא ארגנטינה חלק כבוד נדיר לרב החרדי

22 שנה לפיגוע בארגון הקהילה היהודית בארגנטינה "אמיה" - אמש התקיים אירוע זיכרון לנרצחים, בנוכחותו של נשיא המדינה

צפו: נשיא ארגנטינה חלק כבוד נדיר לרב החרדי
ל

 

אמש (ב') התקיימה העצרת המרכזית לציון הפיגוע הרצחני שאירע בבניין הקהילה היהודית "אמיה" בארגנטינה, ולזכר 85 הנרצחים בפיגוע.

העצרת המתקיימת מידי שנה נשאה הפעם אופי מיוחד, זאת לאור השתתפותו של נשיא המדינה מר מאוריסיו מקרי, לצד ראש ישיבת 'חפץ חיים' ומנהיגה של יהדות דרום אמריקה הגאון רבי שמואל אריה לוין.

גורם בכיר מהקהילה היהודית בארגנטינה בשיחה עם 'בחדרי חרדים' מביא את עיקרי שיחתם של השניים - "הנשיא ניגש ולחץ את ידו של ראש הישיבה, ראש הישיבה מצידו שאל את הנשיא אם הוא מעוניין לקבל ברכה, משנענע בחיוב בירך ראש הישיבה את הנשיא בברכת 'שחלק מכבודו לבשר ודם' כשהוא מוסיף ומתרגם את הברכה לנשיא. הלה התרגש למשמע הברכה והודה לו על כך בחום".

לאחר מכאן שוחח ראש הישיבה עם הנשיא על הנס שאירע בישראל לפני יומיים עם תפיסתו של מחבל בסמוך לתחנה המרכזית בירושלים. הנשיא הביע את התפעלותו מהנס הגדול, ואמר שצריך להוקיע את הטרור בכל דרך.

אחד המשתתפים מוסיף ומציין ל'בחדרי חרדים' כי היה זה מעמד קידוש השם לראות את הכבוד הרב שחלק נשיא ומנהיג ארגנטינה למנהיג הקהילה היהודית, כשבאירוע משתתפים כל צמרת הממשל הארגנטינאי ונציגי כל הקהילות.

 











ארגנטינה נשיא ארגנטינה מאוריסיו מקרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד